Реалната цена на винетните стикери според анализ на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е 150 лева, съобщи в ефира на "Нова телевизия" председателят на УС на агенцията Лазар Лазаров.
Той уточни, че сметките са направени на база на необходимите средства за ремонт на пътната мрежа. В България има 20 хил. километра пътна мрежа, а стандартите изискват превантивни ремонти, тоест преасфалтиране, на всеки 10 години.
Това означава, че на всеки десет години трябва да се преасфалтират към 2 хил. километра от пътната ни мрежа. Най-ниската постигната досега цена за това е 360 хил. лева на километър, каза Лазаров. Тези изчисления показват, че годишно АПИ трябва да отдели 720 млн. лева за ремонт на пътната мрежа, включително и за текущи ремонти - полагане на маркировки и почистване, а бюджетът от винетни стикери възлиза на 200 млн. лева.
Според Лазаров е много по-справедливо тези ремонти да се финансират чрез приходите от винетки. Спешните ремонти по магистралите през миналата година са били извършени с около 100 млн. лева от бюджета, но така са плащали и хора, които не ползват пътищата, допълни шефът на АПИ.
Според него дневните винетни стикери, за каквито искания вече се появиха, няма да са ефективни, защото отпечатването им ще бъде по-скъпо от получените приходи. По-справедливо разпределение ще има и когато бъде въведена тол таксата за тежкотоварни камиони, уточни още той.
Лазар Лазаров отбеляза още и прекалените изисквания, които е имало към АПИ по време на обилните снеговалежи отпреди няколко дни. Имало е искания за почистване на третокласни пътища "до черно". Те са били проходими, макар и при зимни условия, тоест с добре оборудвани автомобили, а почистването "до черно" изисква много усилия и много средства, посочи Лазаров.
Той уточни още, че ще има санкции за чиновници, които са извършили недостатъчен контрол върху работата на почистващите фирми.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна


преди 9 години Аз пък мога да му кажа, колко повече реално трябва да се е променило качеството на пътищата, за да има так`виз прИтенции, баткото.......На него, па и на други, няма да им пука. Нито пък на мен и още други....и ще се въртят ментета и вЕнетки от кола на кола и туй то.......Па` нема да съберат толкова колкото им требе...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Както някой вече забеляза, не е задължително само от винетки да се поддържат пътищата. Поне за още два данъка се сещам - акциза върху горивата и данъка за колата... Ама той си го е казал човекът - цената трябва да е такава, щото толкова ни трябват!? Ех, да можех и аз да ценообразувам като него! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Мизантропе поне съм много т.ъп и упорит питах и една позната тя работи в банка там тея дет са при кредитите. Девойката ми каза под 1000лв. ........ Аз нямам повече какво да допълня ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Говориш за брутна заплата от 870 лева, чистата е не повече от 700. И колко да е бая над 1000 лева? Доказателства? А и какво ни топли нас работещите и осигуряващите се, че има сива икономика и някой получавал повече? Нима моите данъци стават по-малки и ми се вдига стандарта от това, че издържам крадлива държава и още един куп ***, които ползват публични блага, а не дават и стотинка насреща? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години батка току що говоря с един познат ей са в гогала и той е фирмен кат вас и той е шефче и изнесе се в Германия (по видими причини) ми не може в България да сколаса (лизинг, кредит, заплати etc.) и картинката не е такава каквато я описвате вие. В монента човека е в БГ във Варна и ми казва за какво става въпрос такива заплати 3500 йок impossible може на 5-10 човека и то в София повече ньет това е положението ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години е лидер, ГЕРБ щеше да е пълен с интелектуалци. Ама не е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тони Филипов: "Единствената област, в която противоположностите не се привличат, е интелектуалната. Иначе, като се вземе предвид, че Цецко организираше партията, а Борисов отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Пичове, не виждам какво общо с винетките има средната заплата. Естествено, че повечето купуващи могат да отделят по 30 лв отгоре, но въпросът е в кражбите на обществени средства и какво получаваме. Като искат да вдигат цени да се научат да не градат и с г.за си..А по въпроса за Талпата и тоо Лазар Магистралата, Тони Филипов го е казал:"Единствената област, в която противоположностите не се привличат, е интелектуалната. Иначе, като се вземе предвид, че Цецко организираше партията, а Борисов отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години София мое да не е България Михале, ама колко процента от винетките се купуват от хора, живеещи в София? Аре бегай, че камиона с *** те остави отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години говорихме за заплатите и като отидеш на тясно и няма на къде и "хубав ден" много по американчено нещо. Преди беше прието и се казва "лек и приятен ден". Разни преводи от have a nice day или einen schoenen Tag това не е нашия език само тва щи кажа .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар