Правителството планира въвеждане на тол такса на най-натоварените пътища в страната, каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
"Трябва да въведем по-справедливия модел - който повече пътува и руши, да плаща повече", мотивира се министърът.
Системата ще бъде GPS базирана и отворена. Това означава, че плащането ще се осъществява посредством GPS навигатори, обясни Павлова.
Относно средствата за поддържането на пътната мрежа тя каза, че са нужни между 600 – 700 млн. лева за поддържането на настоящата мрежа, без да броим новостроящите се магистрали. Приходите от винетки са 200 млн. лева, сега с увеличението стават 270 млн. лв. "Крайно недостатъчно е", каза Павлова. Тя напомни, че по родните пътища се движат 4 млн. автомобили, като между 300 и 400 хил. се очаква да потеглят от София към провинцията само в предстоящите празници.
Министърът оцени 2015 г. като изключително успешна за развитието на българската инфраструктура. "През тази година натоварихме максимално възможностите на строителния бранш, дори видяхме как той се задъхва, което е добър сигнал. В един момент нямахме достатъчно работници, материали, нямаше достатъчно бази, които да произведат асфалта", коментира Павлова.
Общо 3 млрд. лева ще бъдат отпуснати догодина за финансиране строежа на общинска инфраструктура. Това е една от мерките, които ще предприеме правителството, за да изправи регионалните неравенства. "За да може млади хора да се устроят в дадено населено място те гледат училищата, здравеопазването“, добави Павлова.
12% от тези 3 млрд. лева ще отидат в публично-частни патрньорства. Все по-малко ще има безвъзмездни финансирания и все повече ще трябва да разчитаме на бизнеса да вкарва инвестиции и да развива регионите, обясни министърът. Тази година 30 млн. евро, инвестирани от нас, доведоха до 260 млн. евро последвали инвестиции от бизнеса. Тоест тази година разчитаме на поне 1 млрд. евро – вторични, каза тя.
Павлова подчерта, че най-важните инфраструктурни проекти догодина ще бъдат автомагистралите "Струма“ и "Хемус“. Участъкът Благоевград – Кулата е с най-интензивен трафик в страната и това ще се прояви и през тези празници, каза министърът.
"Хемус е ключова в съживяването на Северозападна България. Без нея инвестиции там няма да дойдат“, заяви Павлова.
Продължава и националната програма за саниране на жилищните блокове. От 1 януари в проекта ще могат да се включат малките жилищни сгради до 36 апартамента. Павлова посочи, че разходите за отопление на вече санираните сгради са намалели с 50%. Програмата е подпомогнала значително малкия и среден строителен бизнес, каза министърът.
Целия разговор чуйте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 9 години А не можеше ли само с тол такса? Тогава глупостта да се плаща за разбити междуселски пътища чрез винетка щеше да отпадне автоматично! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години някой ще се облажи с ГПС навигаторите, защото както знаем не може какъвто и да е, ами трябва да е лицензиран :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Трябва да се търси най-справедливото решение и според мен трябва в процент от цената на горивото да отива за пътищата защото например ако аз минавам на година 10 000км. ще плащам една такса а който минава 50 000км. друга Не е справедливо да има тол такса само за натоварените пътища защото може само един път да мина на годината и да минавам по 2000км. на година но си плащам винетка тоест не може да се съчитава винетка с тол-такса и т.н. Това е моята идея и може да има по-справедливи решения ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ...И за да е по темата и да не звучи като оФФтопик, добавят се нови кръпки под форма на пътни такси.Да не говорим че, в цял свят `ората развиват ел.транспорт в градовете, но при нас требе да се `арчи горивото на Монополиста..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Сметката е обикновена, бакалска. Не е нужно да си ИкономИст. За да се поддържа стандарта/размера на разходи/откраднато и Защото Никой не мисли за изход от криза и развитие на икономика, от другата страна на равенството се поставят приходи които идват Основно от данъци и такси. И споменатата проста сметка показва, че за изминалите два-три управленски периода, се увеличават данъци и такси право пропорционално на загубени приходи от намаляващ брой работещи хора които да плащат, данъци, такси, осигуровки, ДДС чрез покупки и прочие.Ежегодно Кърпене ще има докато `ич не остане кожа на малцината плащащи изобщо нещо и с помоща на инжекциите от ЕС от време на време......... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А МОЛ такса за най-натоварените МОЛЛ-ове? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Интересно е тогава защо плащаме едини от най-скъпите горива за колите си в ЕС/ в сравнение с доходите си/ , плащаме за винетки , а сега допълнително и тол такса. Очевидно проблемът е че някой на горните етажи на властта крадът толкова много , че всички възможни видове облагания на куп да въведем пак няма да стигнат на това "народно" правителство! отговор Сигнализирай за неуместен коментар