Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли и трите жалби срещу решението за прекратяване на търга за изграждането на 60 км от магистрала „Хемус“, съобщават от антимонополното ведомство.
В решение от днес, което е публикувано в сайта на КЗК, институцията посочва, че жалбите са неоснователни, като така потвърждава решението на възложителя за прекратяване на процедурата.
Решението на КЗК обаче подлежи на обжалване пред Върховния административен съд (ВАС) в 14-дневен срок.
Припомняме, че премиерът Бойко Борисов нареди спирането на търга за 60-км участък от „Хемус“ от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, въпреки че вече бяха избрани изпълнители, заради съмненията около действителните собственици на водещите участници в консорциумите, които бяха избрани да строят двата лота на отсечката.
Процедурата беше спорна обаче не само заради избраните фирми, които редовно печелят държавни поръчки. Цената на отсечката се оказа почти два пъти по-висока от очакваното, което правителството се опита да обясни с тежкия терен и недостатъчната проектна подготовка.
Обществената поръчка за изграждането на 60-те км от „Хемус“ беше обявена в началото на миналата година при индикативен бюджет от 434 млн. лева.
В края на 2015 г. Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ (НКСИП) избра за изпълнител на лот 1 (от Ябланица до разклона за Угърчин ) обединението “АМ Хемус Лот 1”, в което участват „Джи Пи Груп” ООД, „Конструксионес Табоада и Рамос“ ООД, „МР Сивил Уъркс“ ООД и „Трансконсулт-22“ ООД, а на лот 2 (от разклона за Угърчин до разклона за Плевен и Ловеч) обединението “ПСТ Хемус 2”, в което участват „ПСТ Груп“ ЕАД, „Хидрострой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Евро Алианс Тунели“ АД.
Офертите на двете компании оценяваха двата лота на участъка на над 756,7 млн. лева без ДДС.
Възложителят на процедурата – НКСИП, уважи искането на премиера и спря поръчката с формален мотив неосигурено европейско финансиране от новата програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“. Точно този мотив атакуваха трите фирми – двата консорциума, избрани за изпълнители, и дисквалифицираната турска компания „Ташяпъ Иншаат Тааххют Санайи ве Тиджарет” АД, тъй като още при обявяването на търга беше ясно, че финансиране по линия на оперативната програма няма как да има.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.