Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) обяви две обществени поръчки за строителството на магистралата София – Калотина, съобщават от Агенцията.
Едната процедура е за модернизацията на участъка след ГКПП „Калотина“ до пътния възел при Драгоман. Общата му дължина е 14,5 км. Индикативната стойност на проекта възлиза на 141,667 млн. лева без ДДС, като част от средствата са осигурени от Механизма за свързване на Европа.
Предвидено е уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи за постигане на проектна скорост от 100 км/ч. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране.
Предвижда се и изграждане на вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат изградени и 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“.
Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 17,30 ч. на 13 ноември т. г.
Другата обществена поръчка е за изготвянето на технически проект и строителство за отсечката между Драгоман и Сливница. Участъкът от пътя е с дължина почти 17 км. Индикативната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Финансирането е от републиканския бюджет.
Ще бъде направено уширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.
Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 17,30 ч. на 16 ноември т. г.
Пътната агенция посочва, че пътят от София до Калотина е част от основната трансевропейска транспортна мрежа по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул – Калкута.
Това е и най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.
До края на годината се очаква Сърбия да е готова с магистралата от Ниш до Калотина, както и магистралният участък към границата с Хърватия.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ