IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

По кои пътища в Северна България ще работи АПИ през 2018 г.?

За март е обявена тръжната процедура за пътя между Мездра и Ботевград

14:51 | 12.02.18 г.
<p>
	<em>Снимка: БТА</em></p>

Снимка: БТА

За развитието на пътната мрежа в Северна България тази година ще се работи по проектите Видин – Ботевград, магистрала „Хемус“ и магистралата „Русе - Велико Търново“. Това каза пред БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Дончо Атанасов.

Изграждането на отсечките ще модернизира целия регион и няма министър или председател на АПИ, който да не иска да се строи по-бързо, заяви той.

През март ще започне процедурата за избор на изпълнители на 33-километровата отсечка между Мездра и Ботевград. Срокът за построяването й ще е около 2 години и половина, като в този участък ще има и два тунела.

През втората половина на годината ще бъдат обявени процедурите за строителство и надзор на още 52 км от Видин до Ружинци. Отсечката ще бъде разделена на три части Видин - Димово, обход на Димово и Димово - Ружинци, като целта е да се заобиколят големите населени места – град Димово, Бела и Скомля, обясни инж. Атанасов, цитиран от пресцентъра на Агенцията.

Трасето на новия път ще бъде с автомагистрален габарит с по две активни ленти и една аварийна в посока.

Председателят на АПИ посочи, че се работи по подготовката и на останалите участъци от направлението - за обхода на Враца предстои допроектиране и строителство на още една лента за движение, отсечката между Враца и Мездра ще бъде рехабилитирана, а за Ружинци – Монтана предстои до края на годината или в началото на следващата да тръгнат процедурите за строителство и надзор. 

Заради обжалване на доклада за екооценката е блокирана работата по участъка между Враца и Монтана.

„Искам да уверя жителите на региона, че не забавяме проекта, а по неговата подготовка работим изключително сериозно. Тежката и невидимата част от работата на администрацията е свързана с изпълнението на много законови и поднормативни актове. Даде ли се разрешението за строеж, проектът е станал“, заяви инж. Атанасов.

Той посочи, че през последните години в пътната инфраструктура в област Видин са инвестирани над 50 млн. лв. Тази година ще бъдат ремонтирани 43 км от прохода „Петрохан“ от страната на Софийска област, с което ще се осигури по-бърза връзка със столицата.

Ще се подобри и състоянието на пътя Лом - Видин, където е най-голямото свлачище в България, дълго почти 8 км.

За постъпилите две жалби по доклада за оценката на въздействие върху околната среда (ОВОС) за магистралата „Русе – Велико Търново“ инж. Атанасов подчерта, че избраният комбиниран вариант на трасе е най-балансираният и от екологична, и от икономическа гледна точка.

Избягват се и най-хълмистите райони, за да може изграждането на трасето да е по-евтино, най-оптимално и най-бързо. Председателят на АПИ каза, че в диалог с хората, подали жалбите, ще бъдат допълнително обсъдени преимуществата на трасето и връзката на Горна Оряховица с магистралата, за да не се бави работата по проекта. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още