Една от индустриалните зони на България скоро очаква немско-китайска инвестиция в областта на електромобилостроенето за производство на компоненти за този тип коли с тенденция скоро да започне и цялостното им производство у нас. Това съобщи в интервю за БТА изпълнителният директор на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Стамен Янев.
По думите му до края на годината се очакват общо няколко големи ключови инвестиции в автомобилостроенето.
Според прогнози на Стамен Янев очакванията за тази година са преките чуждестранни инвестиции в България да надхвърлят 1 млрд. евро.
„Тази година започнахме с летящ старт. Има десет сертифицирани проекта на стойност близо 600 млн. лева с потенциал да разкрият около 900 нови работни места“, отбеляза изпълнителният директор на БАИ. По думите му секторите, в които са тези инвестиции, са най-динамично развиващите се през последните години - информационни технологии, производство, автомобилостроене и здравеопазване.
Според него автомобилостроенето може да "издърпа" напред Северозападна България тази година. Съживяването на региона може да се очаква и заради нова стратегия, която се прилага от компании, които вече са установени в България, според която голяма част от високотехнологичните процеси остават в някои от големите градове, а по-нискотехнологичните се релокират към Северозападна България, обясни Стамен Янев.
Той съобщи, че с министъра на икономиката Емил Караниколов се обсъждат законодателни промени за допълнително стимулиране на възможността за квалификация и преквалификация на наетите от инвеститорите нови работници - например до 50 на сто от сегашните 25% както и стимулиране на научно-развойна дейност в различните видове промишлени предприятия, както и на иновациите.
Запитан за сделката за ЧЕЗ, изпълнителният директор на БАИ отговори, че не може да коментира самата сделка.
„Има аргументи и в двете посоки, свързани с това да се намеси или не държавата. За нас като хора, които сме свързани с осъществяването на инвестиционни проекти, виждаме, че един от основните въпроси, свързан с осъществяването на дадена инвестиция, е достъпността до електричество. Този проблем е съществувал и преди, и сега и за мен същественото е да се намери решение на този въпрос, независимо от това дали държавата ще участва в сделката, или не", обясни Янев. Той отбеляза, че от публично достъпната информация не е видял този въпрос да бъде дискутиран.
Попитан дали няма да има негативи за държавата, ако се включи в сделката, директорът на БАИ заяви, че при създалата се обстановка е важно да се намери решение, с което да бъдат успокоени и инвеститорите, които също са и потребители в България.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари