Метрото в София се движи два пъти по-бързо от автомобилите, стана ясно от презентация на инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“ ЕАД, на конференцията „Интегриран обществен транспорт“.
Средната скорост на пътуване с метрото с включени чакане, качване и слизане на пътника е 38–39 км/ч, средната скорост на наземния градски транспорт е 14 км/ч, а пътуването с лек автомобил става със средна скорост 22–24 км/ч, заяви той.
По думите му в момента метрото е натоварено, но има още по-голям капацитет и вместо сегашните 30% от пътниците на градския транспорт след бъдещи разширения то ще поема 60% към 2035 година.
Според Братоев, ако в следващите три години не се вземат мерки за оптимизиране на трафика, включително на наземния градски транспорт, София може да се върне към критичната 2008 година, когато задръстванията са били най-сериозни.
Ако няма метро, трафикът в София ще се увеличи допълнително със 70 хил. автомобила, заяви още той.
Братоев коментира, че със завършването на третата линия на метрото с него ще пътуват 500 хил. души дневно, ще пътуванията до 800 – 900 хил., а под земята ще се движат 40% от пътниците в градския транспорт.
В момента се изграждат 12 км от третия метродиаметър при много тежки строителни условия, заяви той и припомни, че е предвидена и връзка с жп транспорта, за да стигат по-бързо жителите на Перник до София.
Поръчани са 20 влака на Siemens за третия метродиаметър, от които първият е готов и в изпитания. До края на януари 2019 г. всички влакове трябва да бъдат в София и да започнат тестове по трасето преди пускането на линията в експлоатация в края на годината. Влаковете са ново поколение с опция да вървят без машинист, но все пак ще имат такъв.
Подвижните преградни стени, които ще предпазват пътниците от инциденти, вече са произведени от Panasonic като подизпълнител на Siemens.
Към 2035 година е планирано метрото да е с дължина 71 км, 68 станции и с 60% дял от градския транспорт.
В плановете на Столична община е предвидено разширението му в посока от Орлов мост към „Цариградско шосе“, за което са се произнесли два експертни съвета. Предвидени са метростанции край Военна академия, Румънското посолство, квартал „Гео Милев“, „Слатина“, зала „Арена армеец“ и една спирка на Цариградско шосе.
Строителството ще бъде заложено в новия общ устройствен план за развитие на релсовия транспорт в София и ще се търси еврофинансиране за финансовия период след 2020 година.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Таро прогноза за 2026 за всяка зодия
Роузи Хънтингтън-Уайтли става моден директор на луксозен бранд
Защо иракските кюрди се нуждаят от противовъздушна отбрана
Крис Прат и Катрин Шварценегер се запознали в църква
преди 7 години Това не е вярно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар