Македония и Гърция са стигнали „на една ръка разстояние” и в момента е важно този „изкуствен“ спор да приключи. По този начин министърът на отбраната Красимир Каракачанов коментира резултата от срещата между ЕС и Западните Балкани в ефира на bTV.
Илинденска Македония е едно от възможните имена за Македония, което е било обсъждано вчера между лидерите на Македония и Гърция, каза той.
„Илинденска Македония съм чул, също и Вардарска, Северна. Илинденското въстание е едно българско въстание, част от общата ни история. Ние претенции към името на Република Македония нямаме, имаме претенции да не се преиначава историята и да не се преследват хората с българско самосъзнание в Македония“, обясни още той.
Според Каракачанов двете страни са стигнали „на една ръка разстояние” и в момента е важно този „изкуствен“ спор да приключи. „Това спъва Македония за членство в ЕС. В България живеят повече хора с произход Македония, отколкото в самата Македония, исторически сме свързани, както Гърция и Кипър и Сърбия и Черна гора“, обясни министърът.
Той отново подчерта, че по време на вчерашната среща на върха са се събрали „несъбираеми“ до момента фигури, а страната ни има ключова роля за стабилностт на Балканите.
Каракачанов изрази силното си възмущение от промените, засягащи българския транспортен бранш. По думите му трябва ясно и грубо да защитаваме интересите си. Ако превозвачи фалират и оставят десетки хиляди шофьори без работа, те ще бъдат наети от други фирми и ще плащат данъци в други държави.
„Темата с Иран измести нещата и показа двоен стандарт – като темата с шофьорите. Когато искаш да вземеш бизнеса на няколко източноевропейски държави, да фалираш хиляди фирми от Източна Европа и да оставиш десетки хиляди хора без работа, не ти трябва единството в ЕС и обясняваш как спели в кабините и си загрижен за хигиената им. Това е двоен стандарт. Но когато бизнес интересите ти са засегнати в Иран от предложението на САЩ за санкции и ембарго - търсиш единството на цяла Европа. Това, че сме в ЕС не ни прави мълчаливи папагали”, заяви той и добави, че още миналата година въпросът е бил обсъждан с Макрон. Но когато си коректен те смятат за будала, а като се опъваш като Орбан май повече те уважават, заяви министърът.
Според него е било важно, че Макрон и Меркел са видели тировете по „Цариградско шосе” и са добили реална представа за проблема, а не просто статистика.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“