Насложените проблеми в БДЖ трябва да се решават с кризисен мениджмънт. Това заяви пред БНТ бившият министър на транспорта Кристиан Кръстев.
Вчера транспортният министър Росен Желязков обяви, че ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД е подало оставка - председателят на борда и зам.-министър Велик Занчев, главният изпълнителен директор Владимир Владимиров и финасовият директор Филип Алексиев. Желязков назначи одит в дъщерните дружества на холдинга.
„Абсолютно подкрепям мотивите на министъра на транспорта да поиска оставките. Един от мотивите е липсата на комуникация. Това е един от мотивите, с които освободих лично Владимиров (през 2013 г. – бел. р.). Имаше липса на комуникация между кредиторите и холдинга и се беше натрупало напрежение между тях“, припомни Кръстев.
Той коментира, че докато е бил транспортен министър и е бил факт първият облигационен заем, кредиторите не са признавали присъствието на министъра на транспорта и са искали министърът на финансите да подкрепи позициите му.
„Всеки министър на транспорта осъзнава първия ден, че става министър на железниците“, каза Кръстев и подчерта колко е важна техническата изправност на влаковете.
По думите му не е редно кредиторите да изискват все още цялата държава да бъде впрегнта в ангажиментите на БДЖ, тъй като железниците се управляват от холдингова структура.
По повод спрения от КЗК търг за нови мотриси Кръстев каза за процедурата: „За да бъде спряна от Комисията, значи има нередност в документацията. Очевидно експертите в КЗК са си казали тежката дума и БДЖ трябва да се съобрази с тях“. Той предположи, че параметрите за скорост на мотрисите биха могли да облагодетелстват определени участници.
Субсидиите за пътническите превози по думите му са удвоени спрямо 10 години по-рано, но „въпреки това пътническите превози не са в цветущо състояние, което говори за мениджмънта“.
„Като цяло в железниците има бъдеще, не само в България, а и в световен мащаб. Трафикът и автомобилите стават все по-голям проблем, екологията също“, каза Кръстев и отчете, че в последните 10 години у нас са инвестирани много средства в железопътната инфраструктура.
За разлика от БДЖ, по думите му Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) се справя много добре като изпълнител на проекти с еврофинансиране от оперативна програма „Транспорт“.
Кръстев предложи да се направи онлайн референдум за името на Летище София.
За концесията на аеропорта той каза, че след спирането за новата процедура документацията е подготвена по-коректно. „Сега е въпрос на политическа воля да бъде приключена“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис