Без особени дебати депутатите от парламентарната Комисия по бюджет и финанси подкрепиха на първо четене създаването на "Държавна петролна компания". Вчера това направи и водещата за проекта комисия по икономика, а преди нея – и енергийната.
Отново обаче не стана ясно с какви средства и по какъв точно начин ще се финансира компанията.
“Къде са ви числата на вас? Моля ви, госпожо председател, не допускайте тука в бюджетна комисия есета, разкази - връщайте ги. Вие не предлагате нещо, което звучи добре, ама ни стряскате. Колко пари ще струва? Колко склада ще има? Какъв пазарен дял? Бензиностанции - колко? Искате да ви подпишем празен чек. Бийте ни печата - пък ние после ще видим. Това си е чист пиар. Няма да гласувам есета, това първи курс да ми дойде студент с такова нещо - ще го върна. Няма числа - ставайте и си отивайте", ядоса се по време на заседанието депутатът от БСП Румен Гечев.
Припомняме, че преди около месец Министерството на финансите предложи създаването на държавно предприятие „Държавна петролна компания“ към министъра на икономиката, което да изпълнява всички функции на държавния резерв за съхранение и обновяване на резервите на петролни енергийни продукти.
По този начин ще се оптимизира управлението на задължителните резерви и ще се гарантира постигането им и устойчивото им поддържане в изпълнение на изискванията на европейското законодателство.
Като допълнителна дейност, компанията ще изгради в следващата една година бензиностанции на територията на цялата страна в населените места и на основните пътни артерии. Бензиностанциите на държавната компания ще осигуряват възможност за зареждане и на електромобили, като част от стратегията за нисковъглеродна икономика и опазване на околната среда.
С цел гарантиране на максимална конкуренция на пазара на горива, лицензираните складодържатели няма да могат да отказват съхранението на горива на други вложители. Предвижда се и държавната компания да разполага със складови бази, в които да се съхраняват горива и на други вложители.
Говори се за около 100 бензиностанции, които според различни изчисления ще струват между 200 и 500 милиона лева. Самите те пък ще се строят с банкови заеми, по думите на икономическия министър Емил Карниколов.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?