IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Български компании чертаят пътя към кръговата икономика

Неутралитетът не е достатъчен, бизнесът трябва да бъде природно положителен, изтъква ръководителят на WWF България Веселина Кавръкова

17:45 | 24.09.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Investor Media Group</em></p>

Снимка: Investor Media Group


От своя страна, Веселина Кавръкова, изпълнителен директор на WWF България, заяви, че новото проучване на организацията „Жива планета“ за 2020 г. подчертава недостатъчно големите усилия на политиците и бизнеса за ограничаване на негативното въздействие на човешката дейност върху околната реда и живата природа на планетата.

Около 52 трлн. долара годишна икономическа стойност се генерират от природата и свързаните директно с нея индустрии, заяви Кавръкова, подчертавайки значението на околната среда за икономиката и хората. 

„Използването на природния капитал става 1,6 пъти по-бързо, отколкото той може да се възстанови“, посочи още ръководителят на WWF България, добавяйки, че към момента съществува мрачна тенденция – около една трета от произведената храна в световен мащаб се изхвърля.

Кавръкова се обърна към представителите на бизнеса, участващи във форума, като заяви, че целта природен неутралитет не е достатъчна. „Трябва да бъдем природно положителни“, подчерта тя.

В третия панел на форума участие взеха и представители на български стартъп компании, разработващи интересни иновативни продукти, които подпомагат усилията за постигане на климатичен неутралитет.

Радина Попова, съосновател и изпълнителен директор на DiFOLD, представи сгъваема бутилка за многократна употреба, подчертавайки идеята за постепенно изместване на опаковките за еднократна употреба от ежедневието и замяната им с такива за многократно ползване.

Тя предложи и няколко варианта за природосъобразно пазаруване като използването на лични опаковки или такива, които купувачът заема от даден магазин, след което ги връща.

Сгъваемата бутилка на DiFOLD – Origami Bottle може да се сгъне до 80% от първоначалния си размер, което я прави удобна за пренасяне. Компанията е успяла да набере 175 хил. долара от сайта Kickstarter само за 2 месеца, преди да започне производството.

Планът на DiFOLD за развитие включва разрастване на дейността и към други видове опаковки, както и към търговското приложение на специални контейнери.

Галин Бонев, основател и управител на Econic One, представи електрически велосипед с интересен дизайн, който разполага с батерия, базирана на принципа на батериите, използвани от автомобилния концерн Tesla. Велосипедът се зарежда в контакт, като капацитетът му за пробег при едно зареждане е около 100 км.

Основна пречка за по-мащабното реализиране на подобна технология в България, според Бонев, е липсата на подходяща инфраструктура. Той даде за пример някои градове от Западна Европа, където делът на велосипедите от уличния трафик достига 50% и повече.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още