Софийският градски съд е спрял производството по вписване на новото ръководство на държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД, вижда се от решение на съда, публикувано в деловодната му система.
Решението е във връзка с иск на настоящото ръководство на компанията – изпълнителния директор Стоян Беличев и членовете на съвета на директорите Александър Филев и Иван Коларов. Исковата молба е входирана вчера, 22 юни, а съдебното решение е излязло по-късно следобед на 22 юни, става ясно от решението.
Основен аргумент в исковата молба е нарушение на член 21 от Закона за публичните предприятия – че не е проведен конкурс за новите членове на ръководството на дружеството, както и че броят им не трябва да е по-малко от пет, тъй като се касае за голямо предприятие по смисъла на Закона за счетоводството.
В документа се посочва, че производството по вписване на новото ръководство на „Автомагистрали“ се спира до решаване на спора по същество.
В началото на юни служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова обяви, че сменя ръководството на компанията заради разкритията, че е прехвърляла дейности на други фирми без състезателно начало.
За нов директор е назначен Валентин Вълков, който заемаше същата длъжност през 2017-2018 г. Другите двама нови членове в Борда на директорите са Иван Станчев и Десислава Христова. Иван Станчев е бил ръководител на отдел „Укрепване на свлачища“ в държавната компания, а Десислава Христова е заемала длъжността член на Съвета на директорите на дружеството.
Сметната палата, която провери дружеството, констатира в доклада си, че „Автомагистрали“ няма капацитет да изпълни възложените от държавата дейности, въпреки че предишното ръководство на Агенцията „Пътна инфраструктура“ твърди обратното.
В доклада са констатирани и пропуски и слабости във вътрешните правила на дружеството, заради които средствата не се разходват ефективно и прозрачно.
В периода 2018-2020 г. „Автомагистрали“ получи от пътната агенция без обществена поръчка договори за строителство и ремонти на пътища за около 4 млрд. лева – дострояването на магистрала „Хемус“, ремонта на пътя Видин – Ботевград и укрепване на няколко свлачища. Договорите са съгласно регламента за т.нар. инхаус или вътрешни поръчки с мотив да се избегнат забавяния заради евентуални обжалвания при организиране на тръжна процедура.
Впоследствие „Автомагистрали“ сключва договори с други фирми – външни изпълнители, които да работят по обектите, като са платени значителни аванси. Регионалното министерство обяви наскоро, че е предприело действия да си върне тези аванси.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия