Националната агенция за приходите (НАП) ще може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК), и по телефона чрез колцентъра си. На практика това означава, че гражданите и фирмите с ПИК ще могат да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения по още един начин, не само онлайн - с ПИК или електронен подпис и в офисите на Агенцията, но и по телефона, след като се идентифицират със своя ПИК, информират данъчните.
От приходната агенция уточняват, че досега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) дават възможност да бъде предложена новата услуга. Очаква се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци.
Разпоредбите на ДОПК дават 6-месечен срок, в който да се уреди редът и начинът за прилагането им.
От създаването си през 2008 г. до сега колцентърът на НАП е получил близо 3 млн. запитвания. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2,2 млн. запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg.
Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 хил. пъти.
Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%.
На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски.
Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.
Колцентърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.


Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Какво време ни очаква в четвъртък?
Над 5 300 души са станали жертва на домашно насилие за 10 месеца
Протестите започнаха със загрявка за довечера
Важно! Вижте как да се предпазите, за да не пострадате по време на протест
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
За да защити САЩ, Тръмп спира помощта за развитието на Африка
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Василев: Силно се надяваме управляващите да чуят хората днес
Няма заглушаване на мобилни сигнали в центъра на София
74% от работещите хървати очакват коледен бонус, средно 464 евро
Движението в района на "Триъгълника на властта" вече е спряно