Според него всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване, като в това е идеята на застраховката "Гражданска отговорност на автомобилистите".
„Системата "бонус-малус" функционира вече сто години и е изградена, за да донесе справедливост по отношение на това, че без прилагането на системата всички плащаме една и съща цена на Гражданска отговорност. Тези, които по-често причиняват ПТП са равни с останалите шофьори“, обясни Проданов.
По думите му сегашният вариант на "бонус-малус", сравнен с предходните два варианта, е най-добрият.
„Решени са редица от проблемите, които съпътстваха предните два варианта на "бонус-малус“, коментира Стоян Проданов.
Той се надява, че окончателното приемане на новия вариант на "бонус-малус" ще стане след обществена дискусия.
"С тази наредба и мотивите към нея държавата цели да наложи силен инструментариум за намаляване на жертвите на пътя", смята изпълнителният директор на ЗД "Бул Инс".
Стоян Проданов е на мнение, че потребителите ще трябва да се нагодят към правилата, които се предлагат към наредбата. А именно – колкото повече са нарушенията, толкова по-скъпа ще бъде Гражданската отговорност.
Той спомена за въвеждане на новаторско, експериментално решение, каквото не е прилагано досега.
„Навсякъде в световната практика концепцията за системата "бонус-малус" се основава върху застрахователната статистика, тоест заплатените щети. В момента тази статистика не участва във формирането на премията по системата“, напомни Проданов.
Изпълнителният директор на "Бул Инс" сподели, че застраховката е обвързана с регистрацията на автомобила.
"Водачът и собственикът са носители на инфoрмацията за "бонус-малус". Отпада унаследяването на вината, която автомобилът носи при прехвърляне", допълни Стоян Проданов.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони


преди 6 години Защо ще гледат всички нарушения, а не само тези, за които застрахователите да платили обезщетение ? Те какво са платили ако съм превишил скоростта с 10 км/ч отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Защо трябва да се вписват водачите където и да е?Просто всеки шофьор трябва да бъде длъжен да има ГО. Имаш книжка - имаш ГО. Не платиш ГО - книжката се анулира и ако си я искаш пак - трябва да си я платиш.Така всеки ще си сяда да кара каквото и когато си иска. А който има книжка за украшение - да я връща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Koe и е справедливото- 400% при щета- 25% бонус. Защо не е по равно- 400/400. Ще има пак и от двете групи. ДЪщеря ми ожули една кола- застраховката 20 евро нагоре отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Бонус пари за застраховка, малос пари за обезщетение. Щастливи застрахователи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар