Принципната промяна в политиката за събиране на данъци, в данъчната структура на страната не трябва да се прави с лека ръка само защото някой е сметнал, че някой сектор по този начин може да бъде подпомогнат. Това коментира в ефира на БНР Калоян Стайков, старши икономист в Института за пазарна икономика.
Според него би трябвало тази промяна е да обект на по-широк дебат. По-големият риск е, че цялата данъчна политика се поставя под въпрос и бъдещето ѝ, уточни още експертът. Той добави, че данъчната ни структура все още има положителна роля и е рано да се променя по този начин. „Промяната на едно от зъбните колела променя цялата система“, твърди Стайков.
„В този сектор освен предложението за преференциална ставка по ДДС се обсъжда и увеличение на осигуровките. Нетната помощ за сектора няма да е 150 млн. лева, както се говори, а ще е много по-малка. Тогава възниква големият въпрос – ако за 50-70 млн. лева нетен ефект трябва да се променя данъчната система, не беше ли по-лесно да се измисли някаква форма на грант, която да изиграе същата роля, без да се стига до тези дебати“, коментира той пред Националното радио.
Икономистът обаче подчерта, че няма как държавата със собствени бензиностанции да развали какъвто и да било монопол и обясни, че проблемът не е в търговията на дребно, а в търговията на едро. „Основният проблем – цените на едро и собствеността на данъчните складове… Държавата е доказала, че няма опит в качественото управление на публични компании. Достатъчно е да погледнем какво се случва с болници, язовири, ВиК оператори. Няма смисъл да си правим още един експеримент, още повече че този пазар е доста специфичен. Тази идея е непремерена и е от днес до утре, в сферата на фантастиката. Ефектът от нея за пазара ще е никакъв, а за бюджета – отрицателен“, обясни Стайков.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони