По оценки на британската петролна и газова компания ВР строителството на газопровода „Набуко“ ще струва 14 млрд. евро, т.е. почти двойно повече от първоначалните оценки за 7,9 млрд. евро, съобщи британският вестник Guardian.
Значителното повишение на цената на газопровода се обяснява главно с ръста на цените на материалите за строителството му и в частност на желязната руда.
В началото на месеца при посещението си в Брюксел българският премиер Бойко Борисов постави въпроса за цената на газопровода „Набуко“. „Поисках на следващото заседание (на Европейския съвет, бел. ред.) да ни бъде обяснено завишаването на цената на „Набуко” и то с няколко милиарда евро – дали е резултат от технически грешки или на промяна на трасето, или гарантиране на новите източници на газ. Това е важно за нас, защото като акционери не ни е все едно дали трябва да вземем от Европейската инвестиционна банка заем от 1,2 млрд., 2 млрд. или 3 млрд. евро”, заяви тогава Борисов.
При посещението си в София в края на ноември 2010 г. в рамките на международен енергиен форум ръководителят на компанията оператор на "Набуко" Райнхард Мичек съобщи, че стойността на газопровода за България, както и за всяка от шестте компании, които участват с дял в компанията „Набуко", по първоначални данни ще бъде около 2,4 млрд. евро.
Тогава не стана ясно дали посочената сума е техническа грешка при превода, тъй като при няколко пъти официално обявените предварителни разчети общата стойност на "Набуко" беше 7,9 млрд. евро. Според сега обявената информация се оказва, че действително цената на „Набуко“ е скочила драстично.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
преди 14 години Mного пък коментари сте махнали беееееее. *** и комунистическата ЦЕНЗУРА ДЕТО Е ТУК. *** и демокрацията леле, леле, лелеееееее... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Нямам вина за това , че постта е публикуван толкова пъти! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Нормално.Важното е да се елеминират руснаците от пазара за да не свалят цените. Същият е случая и с АЕЦ.Не е никаква тайна че американците продават реактори подобни по мощност с тези на Белене за двойно по-висока цена! отговор Сигнализирай за неуместен коментар