Изпадналият в тежко финансово положение шведски автомобилопроизводител Saab получи нова поръчка от Китай за доставката на нови 582 автомобила и по този начин ще осигури замразеното изплащане на заплатите за юни на своите около 3500 служителя.
Базираният в Тролхетан концерн не назовава името на компанията поръчител. В шведските медии се спекулира, че става дума за един от двата концерна, които искат да влязат в заплашения от фалит производител. Дилърът Pang Da и производителят Youngman Lotus имат намерение да вложат общо около 245 млн. евро в Saab под формата на акционерно участие.
С новата поръчка Saab не е спасен, но поне може да поеме дъх. Защото според изчисления на експерти шведската компания има нужда от около 800 млн. крони (86,4 млн. евро) в краткосрочен план, за да покрие дълговете си към доставчиците и да плати заплати. Тези пари може да бъдат осигурени от двамата китайски инвеститори, които обаче до този момент са подписали само споразумение за намерение. Окончателното влизане на китайците в шведската компания зависи и от разрешение на азиатските власти. То се очаква през следващите месеци.
Междувременно Saab се опитва да продаде фабриката си в Тролхетан и след това да я наеме. От продажбата в краткосрочен план компанията ще получи около 300 млн. крони. Интерес е показан от шведския инвеститор в недвижими имоти Hemfosa, но до подпис все още не се е стигнало.
Днес стана ясно още, че трима от четиримата членове на Надзорния съвет на Saab са подали оставка. Така президентът на Saab и съсобственик Виктор Мюлер остава единственият член в съвета. Тримата, които са подали оставка, са посочили за решението си "семейни причини".
Продажбата на Saab от тогавашния собственик - американския концерн General Motors, на сегашния холандски собственик в началото на 2010 г., направи от шведите един от най-малките производители в Европа с годишен капацитет от 100 000 автомобила. Вместо прогнозираните за 2010 г. 60 000 автомобила Saab успя да продаде само 30 000. Прогнозираните за тази година 100 000 коли също едва ли ще бъдат реализирани. Огромните проблеми с ликвидността принудиха Saab да спре производствените линии, които не са пуснати и до днес, тъй като доставчиците спряха да доставят важни части заради неплатени сметки.
Saab не може да се надява и на бърза помощ от страна на държавата, защото правителството в Стокхолм отказва всякаква форма на държавна помощ.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
преди 14 години Китайците имат опит с MG Rover - преговаряха през 2003, изчакаха фалита през 2005 и купиха. Сега и викингите ще учат китайски... А ние? отговор Сигнализирай за неуместен коментар