Резултатите от една анкета, която италианското икономическо списание Il Mondo публикува днес, са повече от еднозначни. 78% от италианските предприемачи за загубили „малко или много малко“ доверието си в премиера Силвио Берлускони, 20% - „повече или още повече“ и само 2% не са взели отношение.
А едно време не беше така. От 1984 г., когато медийният бос и мултимилионер влезе в политиката, италианските бизнесмени бяха плътно зад него. Много влязоха в неговото движение Forza Italia, което не беше партия в класическия смисъл на понятието, а обърната към лидера си организация, чиято управленческа програма бе съставена след проучвания на общественото мнение от рекламната агенция на Берлускони Publitalia – под слогана „По-малко данъци за всички, повече пазари, по-малко държава“.
Предводител на критиките е Ема Марчегал, президент на влиятелната италианска бизнес федерация Confindustria, в която членуват над 146 000 компании. „Правителственият план за икономии съдържа само нови данъци и никакви мерки за ръст и така няма да реши проблемите на страната“, заяви тя в Рим при представянето на поредното икономическо изследване на Confindustria, в което прогнозите за икономически ръст са драстично ревизирани в посока надолу. „Или правителството трябва да направи сериозни реформи, или трябва да си ходи“, добавя Марчегал. „Тъжно ни е, че сме изложени на международни подигравки“.
Никога досега в историята на страната Confindustria не е искала оставката на действащ премиер. А сега Марчегал е подкрепяна от всички, пише германският Handelsblatt. Дори и банкерите мислят като нея.
Енрико Лета, заместник-председател на най-голямата опозиционна партия PD, бивш министър на индустрията и държавен секретар в правителството на Романо Проди, усеща пропастта между Берлускони и предприемачите от около година. „Преди два месеца обаче напрежението ескалира, след като компаниите започнаха да схващат, че Италия се доближава до Гърция“. А ако Италия фалира, бизнесмените ще са сред най-големите губещи.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?