Растящите продажби в нововъзникващите пазари и непрестанното търсене на капсули кафе Nespresso гарантираха на най-големия концерн от хранително-вкусовата промишленост в света Nestle добър старт в новата година.
През първото тримесечие на 2012 г. компанията отчита органичен растеж от 7,2% на годишна база, който значително надвишава поставените цели, се казва в изявление на компанията.
Като се вземат предвид колебанията на валутните курсове, повишенията на цените и придобиванията, продажбите са нараснали с 5,6% до 21,39 млрд. швейцарски франка (17,79 млрд. евро) и по този начин отговарят до голяма степен на очакванията на анализаторите, предава Ройтерс.
За текущата финансова година производителят на супите MAGGI и шоколадовите десерти KitKat разчита на органичен растеж в рамките на целевия диапазон от 5-6 процента и устойчиви печалби на акция при константни валутни курсове независимо от моментната трудна предимно за Европа икономическа ситуация.
„Както се очакваше 2012 г. е година на предизвикателствата. В много индустриални страни потребителското доверие остава на ниско ниво, а търговската среда е подтисната, докато в повечето развиващи се пазари условията остават динамични и богати на възможности за растеж“, заявява главният изпълнителен директор на Nestle Пол Булке.
И докато органичният растеж отчита застой в развитите страни в размер на три процента, темпът на растеж в развиващите се пазари на Азия и Източна Европа се повишава с един процентен пункт до 13%.
В допълнение към все още растящите с неотслабваща сила продажби на капсулите Nespresso, които са постигнали през отчетния период ръст от 20%, Булке открои по-специално продажбите на бутилирана вода от марките San Pellegrino, Perrier и Vittel.
Като цяло водният бизнес на Nestle отчита органичен растеж на осем процента. Френският конкурент Danone също отчете наскоро добри резултати преди всичко при бизнеса с минерална вода на развиващите се пазари.
Освен това през отчетния период Nestle успява да повиши продажбите с 4,4%, което според анализаторите показва голямата мощ на концерна по отношение на ценообразуването. Въпреки това обаче положителният ефект от това е повече от компенсиран от силния франк. Придобиванията пък са допринесли за продажбите с около три на сто.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
преди 13 години Съвсем случайно попаднах на тази статия в търсене на информация, удачна за маркетинг казуси. В цялото телосложение на статията, авторът използва израза "органичен растеж/ръст". Какво следва да разбирам под думата "органичен" в случая?!?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар