IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Metro трябва да трепери за мястото си в Dax

Големият немски търговски концерн може да изхвърчи от индекса заради спада на акциите и ниския фрий флоут

16:57 | 28.05.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Metro трябва да трепери за мястото си в Dax

Търговският гигант Metro е изправен пред реалната опасност да бъде изхвърлен от водещия германски борсов индекс Dax, пише в последния си брой икономическото списание Wirtschaftswoche.

Според едно неотдавнашно изявление на германската фондова борса концернът от Дюселдорф се подрежда на 36-о място сред германските публични компании с най-големи пазарни капитализации. Ето защо при вземането на решение за състава на борсовите индекси през септември, Metro е заплашен да бъде преместен в MDAX.

Според експерти по борсовите индекси, цитирани от списанието, компанията е най-силно заплашена от преместване през септември. Говорител на Metro обаче е по-скоро оптимистично настроен: „Очакваме Metro да остане и в бъдеще в Dax“, е официалната позиция.

Все пак е напълно възможно концернът, под ръководството на новия си главен изпълнителен директор Олаф Кох, да играе само във втора дивизия на фондовия пазар. Евентуално експулсиране от Dax ще доведе до значителен допълнителен натиск върху цената на акциите. Акциите, които се търгуват за около 22 евро, вече поевтиняха от началото на 2011 г., за огорчение на акционерите, почти наполовина.

Говорител на асоциацията за ценни книжа, базирана в Дюселдорф, сравни възможно отпадане на Metro от Dax с отпадането на Хамбургер от Бундеслигата. "Компанията счита сама за себе си, че принадлежи към първата лига", каза той. Миналата година в дружеството работеха 280 000 служители по целия свят, които генерираха продажби за над 66 млрд. евро и печалба от 740 милиона евро. След френската Carrefour и британската Tesco, Metro е номер три в Европа в бранша.

Изключително важен за работния комитет за индексите и за Deutsche Börse при решението е обемът на търговията и пазарната капитализация на дадена компания. Последното може да бъде проблем за Metro, защото основните акционери - Haniel, семейство Шмидт-Рутенбек и основателят Ото Байсхайм, държат около 60% от акционерния капитал.

За пазарната капитализация от особено значение е т. нар. фрий-флоут. При концернa за финна химия Lanxess, който от дълго време се спряга за потенциален изпадащ от Dax, той е 100%.

През идните месеци Кох трябва да вдъхнови преди всичко полета на акциите. Проблясък на надежда за компанията от Дюселдорф в битката на изпадащите е ново увеличение на дела на производителя на автомобили Volkswagen в MAN, пише Wirtschaftswoche. Ако свободно търгуемият обем на MAN спадне драстично, Continental като първи кандидат за DAX може да измести производителя на камиони вместо Metro.

Но подобен сценарий би донесъл само глътка въздух, ако акциите не поскъпнат значително. Защото освен Continental и Lanxess, нов кандидат за Dax може да е химичният гигант Evonik от Есен след борсовия си дебют. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:50 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още