Търговският гигант Metro е изправен пред реалната опасност да бъде изхвърлен от водещия германски борсов индекс Dax, пише в последния си брой икономическото списание Wirtschaftswoche.
Според едно неотдавнашно изявление на германската фондова борса концернът от Дюселдорф се подрежда на 36-о място сред германските публични компании с най-големи пазарни капитализации. Ето защо при вземането на решение за състава на борсовите индекси през септември, Metro е заплашен да бъде преместен в MDAX.
Според експерти по борсовите индекси, цитирани от списанието, компанията е най-силно заплашена от преместване през септември. Говорител на Metro обаче е по-скоро оптимистично настроен: „Очакваме Metro да остане и в бъдеще в Dax“, е официалната позиция.
Все пак е напълно възможно концернът, под ръководството на новия си главен изпълнителен директор Олаф Кох, да играе само във втора дивизия на фондовия пазар. Евентуално експулсиране от Dax ще доведе до значителен допълнителен натиск върху цената на акциите. Акциите, които се търгуват за около 22 евро, вече поевтиняха от началото на 2011 г., за огорчение на акционерите, почти наполовина.
Говорител на асоциацията за ценни книжа, базирана в Дюселдорф, сравни възможно отпадане на Metro от Dax с отпадането на Хамбургер от Бундеслигата. "Компанията счита сама за себе си, че принадлежи към първата лига", каза той. Миналата година в дружеството работеха 280 000 служители по целия свят, които генерираха продажби за над 66 млрд. евро и печалба от 740 милиона евро. След френската Carrefour и британската Tesco, Metro е номер три в Европа в бранша.
Изключително важен за работния комитет за индексите и за Deutsche Börse при решението е обемът на търговията и пазарната капитализация на дадена компания. Последното може да бъде проблем за Metro, защото основните акционери - Haniel, семейство Шмидт-Рутенбек и основателят Ото Байсхайм, държат около 60% от акционерния капитал.
За пазарната капитализация от особено значение е т. нар. фрий-флоут. При концернa за финна химия Lanxess, който от дълго време се спряга за потенциален изпадащ от Dax, той е 100%.
През идните месеци Кох трябва да вдъхнови преди всичко полета на акциите. Проблясък на надежда за компанията от Дюселдорф в битката на изпадащите е ново увеличение на дела на производителя на автомобили Volkswagen в MAN, пише Wirtschaftswoche. Ако свободно търгуемият обем на MAN спадне драстично, Continental като първи кандидат за DAX може да измести производителя на камиони вместо Metro.
Но подобен сценарий би донесъл само глътка въздух, ако акциите не поскъпнат значително. Защото освен Continental и Lanxess, нов кандидат за Dax може да е химичният гигант Evonik от Есен след борсовия си дебют.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат