Великобритания очаква под 13 хил. българи и румънци на година след отпадането на рестрикциите за достъп до трудовия пазар, пише британският в. Telegraph, като се позовава на правителствен доклад.
Числото е значително по-малко в сравнение данните, които публикува групата MigrationWatch, което даде повод на британските политици да се усъмнят в него.
Очакванията на Министерството за местните общности са през 2014 г. общо 12 769 българи и румънци да влязат в страната, като се предвижда румънците да са около два пъти повече от българските имигранти. Министърът на регионалното развитие Ерик Пикълс обаче изрази недоверието си към данните, които сам представи.
“Истината е, че никой не знае какво ще се случи. Правителството трябва да бъде внимателно за притегателните фактори и да се опитаме да гарантираме, че няма допълнителни такива”, коментира той.
Пикълс припомни и случая с Полша от 2004 г. И тогава външното министерство очакваше значително по-малко имигранти от страната, след като трудовият пазар беше отворен за гражданите й, а се разви точно обратният сценарий. “Франия, Германия и Испания не отвориха напълно пазарите си за тях и така към Великобритания се насочиха огромен брой поляци”, коментира той.
Пикълс подчертава обаче, че този път всички държави едновременно отварят границите си за свободна работа на българи и румънци, а и населението на България и Румъния е доста под населението на Полша.
Румънският посланик в Лондон за пореден път отхвърли като неоснователни опасенията за наплив от българи и румънци от 2014 г. Той посочи, че никой не може да каже с точност колко румънци ще се насочат към Острова след 1 януари 2014 г., както и че страната не е предпочитана дестинация от румънците. Преди всичко те предпочитат да се насочат към Франция, Испания и Италия.
Андрю Грийн от MigrationWatch обаче призова ситуацията да не се подценява. “Пропускате около 2 млн. румънци в Италия и Испания, които са безработни в момента и които може да се насочат към Великобритания в търсене на работа”, каза той.
Същевременно еврокомисарят по правосъдието Вивиан Рединг коментира в интервю за Frankfurter Allgemeine Zeitung, че злоупотребата с правото на свободно придвижване не е допустима.
Рединг изтъква, че свободата на придвижване, която е неотменимо европейско право, е свързана и с определени задължения. При това Рединг пояснява, че никое право не може да се абсолютизира. Така например свободата на придвижване е ограничена до три месеца. След този период всеки пътуващ в чужбина трябва да докаже, че може да се грижи сам за издръжката си и няма да е в тежест на държавата, в която е пристигнал.
В противен случай става дума за злоупотреба с един важен принцип на Европейския съюз, посочва тя.
“Решението за присъединяването на България и Румъния към Европейския съюз бе чисто политическо - свързано не само с разширяването на Общността, но в определен смисъл и с германското единство. Оттук нататък бих искала европейските лидери да стоят зад взетите в миналото решения, а в бъдещите разговори за разширяването на ЕС да обмислят добре последствията от своите решения”, посочи тя.
“Гледам на Европа като на семейство. Реалистка съм и знам, че в рамките на Европейския съюз могат да се развият повече и различни модели на интеграция. Интеграцията в рамките на еврозоната със сигурност ще продължи да се задълбочава повече, отколкото сред останалите страни-членки”, допълва Рединг.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат