Групата Eurotunnel, операторът на влакове и фериботи през Ламанша, отчете рекордни приходи за миналата година, съобщава ВВС.
Общите приходи за първи път са преминали границата от 1 млрд. евро, повишавайки се с 12% до 1,92 млрд. 239 млн. евро са приходите от поделението за товарни жп превози – ръст от 16% спрямо 2012 г.
През миналата година са били превозени над 10 млн. пътници във високоскоростните влакове. Автомобилите и автобусите, ползващи влаковете през протока са се увеличили съответно с 2% и 9% през 2013 г., но камионите са намалели със 7%.
„Eurotunnel имаше рекордна година и въпреки силната конкуренция постигна приходи от над 1 млрд. евро“, коментира главният изпълнителен директор на компанията Жак Гуно. „Групата потвърди капацитета си да извлича максималното от икономическия растеж в Европа и особено този във Великобритания.“
Новият фериботен бизнес на Eurotunnel - MyFerryLink, е постигнал над десетократно увеличение на приходите през миналата година до 74 млн. евро.
Компанията стартира след изпадането в несъстоятелност на SeaFrance. Еurotunnel купи три от фериботите й ги отдаде под наем на независима компания - SCOP SeaFrance.
През този месец Еврокомисията по конкуренцията обяви, че ще разгледа отново решението си, с което забранява на Еurotunnel да извършва фериботни превози през Ламанша. През юни 2013 г. Комисията забрани превозите от Дувър, тъй като големият пазарен дял на компанията ще доведе до ръст в цените. Еurotunnel обаче обжалва решението. Комисията очаква да се произнесе окончателно през април.
Еurotunnel има концесия за железопънтата връзка под Ламанша до 2086 г. Откакто тунелът бе открит през 1994 г. над 325 млн. пътници са го използвали. Акциите на Еurotunnel са поскъпнали с 31% за последната година.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода