Предупреждението на Air France-KLM към инвеститорите за по-слаби годишни финансови резултати повлече надолу цените на акциите на европейските авиокомпании днес. Освен това френско-холандската компания може да съкрати още свои служители, предава Ройтерс.
Втората по големина авиокомпания в Европа занижи очакванията си за финансовите резултати до края на 2014 г. Air France-KLM вече очаква с 12% по-ниска печалба основно заради пренасищането в сектора и по-ниските цени за превозите на товари и пътници.
В първите часове на борсовата търговия в Европа акциите на Air France-KLM поевтиняват с 4,68% до 8,96 евро. Те достигнаха най-ниската си стойност от края на февруари и повлякоха надолу европейския авиосектор, който се представя най-слабо до момента. Книжата на нискотарифните авиопревозвачи easyJet и Ryanair поевтиняват, съответно - с 3,09 на сто и с 1,63%. Компанията майка на British Airways и Iberia - International Consolidated Airlines Group, губи 5% от пазарната си капитализация.
Съобщението на Air France-KLM се случва само няколко седмици, след като подобно изявление направи германската авиокомпания Lufthansa. Мениджмънтът на германския превозвач прогнозира по-слабо финансово представяне през 2015 и 2016 г. заради по-ниски очаквани приходи от превоз на пътници и товари. Към 12:40 часа българско време акциите на Deutsche Lufthansa AG губят 2,43% от стойността си.
Но Air France-KLM не е единствената. След предупреждението на Lufthansa подобни новини дойдоха и от Icelandair и Jet2.com (част от листната във Великобритания Dart). SAS съобщи, че ще съкрати разходи, а базираната в САЩ Delta разочарова с данните за приходите от продажби.
Според Air France-KLM по-ниската очаквана печалба от 2,2 - 2,3 млрд. евро - която е по-ниска от предишните прогнозирани 2,5 млрд. евро, все пак ще бъде с 20% по-висок от печалбата преди лихви, данъци, амортизация и обезценки за 2013 г.
Понижената прогноза идва на фона на „слабото търсене на товарни превози и предизвикателната ситуация във Венецуела през първото тримесечие“, гласи становището на Air France-KLM. Компанията е една от многото, чиито приходи остават блокирани в Каракас заради спор, свързан с месната валута. Правителството на Венецуела изисква от авиокомпаниите да продават билети в местната валута боливар, но управляващите не съумяват да върнат бързо спечелените средства на компаниите заради стриктни валутни ограничения.
Според служител на Air France-KLM в резултат на спора Венецуела дължи около 290 млн. долара на компанията спрямо общата сума за възстановяване от 4,2 млрд. долара по изчисления на Venezuelan Airlines Association към края на май. Служителят споделя, че почти половината от стойността на изменената финансова прогноза се дължи на слабото търсене на товарни превози и на случващото се в южноамериканската страна. Другата половина се пада на по-ниските приходи от превоза на пътници.
От Air France-KLM съобщиха още, че планираните през октомври 2013 г. съкращения са били изпълнени през юни, но и че ще бъдат освободени още 700 души.
През юни броят на превозените от Air France-KLM пътници скочи с 2,9% на годишна база. Трафикът в нискотарифното й поделение Transavia France е бил с 4,3% по-интензивен, докато превозените товари – с 4,3% по-малко.
През юни капацитетът на Air France-KLM за превоз на пътници е нараснал с 1,8%, а този на Transavia France – с 4,6%. Същевременно капацитетът на компанията за превоз на товари е намалял с 1,7%.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време