IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Поредна стачка от днес сковава германските железници

Протест има и в пощенската компания Deutsche Post срещу плановете за наемане на персонал на по-ниски заплати

09:00 | 19.05.15 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Германските машинисти отново ще стачкуват. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Германските машинисти отново ще стачкуват. Снимка: Ройтерс

Германският синдикат на машинистите GDL организира нова стачка в германския жп оператор Deutsche Bahn от днес, като засега продължителността ѝ не е известна, предава DPA. Синдикални представители обаче посочват, че стачката ще бъде по-дълга от предишните и вероятно ще включва и почивните дни.

Машинистите ще преустановят работа за девети път от близо година като част от продължителен спор между синдиката и държавната железопътна компания за условията на труд. По-специално синдикатът настоява за 5-процентно увеличение на заплатите и намаляване на работната седмица от 39 часа на 37 часа. Освен това синдикатът иска и да преговаря от името на други железопътни служители като влаковите стюарди.

Новата стачка ще започне в 13:00 часа по Гринуич (16:00 часа българско време) при товарния трафик и в полунощ в сряда (3 часа след полунощ българско време) при пътническите влакове. GDL се ангажира да съобщи кога ще бъде краят на протеста поне 48 часа преди това.

„Това не е безсрочна стачка“, поясни директорът на GDL Клаус Уесли. Протестът обаче ще продължи малко повече от последния, които се разпростря в шест дни.

Шестдневна стачка, състояла се по-рано този месец, бе най-дългата в 21-годишната история на Deutsche Bahn AG. Тя засегна милиони пътници и предизвика  огромни щети за икономиката. Щетите от последната железопътна стачка може да набъбнат до 750 млн. евро, прогнозира тогава икономическият експерт Щефан Кипар от BayernLB. В резултат на това темпът на нарастване на брутния вътрешен продукт на Германия през второто тримесечие може да бъде по-нисък с около 0,1 процентни пункта от досега предвижданото, смята Кипар.

Междувременно стачка в понеделник започна и в германската пощенска компания Deutsche Post AG. Призовани да се включат в протеста са куриерите на писма и колети. Част от стационарната обработка на пратки също е засегната, заяви синдикатът Verdi, цитиран от Ройтерс.

В някои поделения стачкуват също и служители от колцентровете, които обслужват клиенти по телефона. Verdi очаква в протеста да се включат около 5 000 участници. “Служителите са сериозни. Те очакват техния работодател най-накрая да предостави разумно предложение", казва заместник-председателят на Verdi Андреа Кочис.

Стачката е срещу плановете на работодателя да разшири услугите за доставки на колети, използвайки персонал на по-ниски заплати. Според Verdi това е нарушаване на сключени по-рано споразумения и настоява за "компенсация", която включва намаляване на седмичното работно време от 38,5 на 36 часа за около 140 000 служители на трудов договор. Освен това синдикатът настоява за увеличение от 5,5 на сто на заплатите в срок от 12 месеца.

Говорител на листнатото на DАХ дружество поясни, че в стачката са участвали около 4 200 служители. Благодарение на мерките на компанията щети почти нямало да има, като около 5% от писмата и 11 на сто от колетите ще достигнат получателите си „малко по-късно“.

Четвъртата от началото на годината стачка в компанията означава за компанията, че няма да бъдат доставени около 2 млн. писма и 40 000 колета, което било малка част от обичайния дневен обем. Подобно на други бивши монополисти в пощенските услуги в Европа, като Royal Mail, и при Deutsche Post традиционният бизнес с писма се свива, докато доставките на колети нарастват заради онлайн търговията.

През януари германският концерн обяви, че до 2020 г. възнамерява да създаде 10 000 работни места в колетния си бизнес, но уточни, че новите служители ще трябва да приемат по-ниско възнаграждение като част от усилията на компанията да бъде конкурентоспособна в бързо разрастващия се сегмент, припомня Ройтерс.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:39 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
0pk
преди 8 години
Те там щото им подариха нови хамъри и си купиха саксони, вече железници не им трябват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 1
0pk
преди 8 години
Затваряйте ги, те са нерентабилни. Така показва българския опит :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още