88% от инфраструктурните проекти на Гърция, които ще бъдат реализирани през следващите пет години (до 2022 година) са енергийни или свързани с транспорта. Останалите са в сферата на туризма и управлението на отпадъците.
За общо 69 инфраструктурни проекти до 2022 година южната ни съседка е планирала да похарчи 21,4 млрд. евро,или около 3,6 млрд. евро годишно, показва доклад на PwC.
34 от тези проекти са насочени към изграждане и модернизация на пътища, пристанища и летища,15 - към енергийна инфраструктура и 10 - за жп проекти.
Кризата е намалила парите за инфраструктура със 77% - между 2006 и 2016 година, показват още наблюденията на компанията. Това означава, че инвестициите са с 62 млрд. евро по-малко в сравнение с предишни периоди.
Заради намалените средства се влошава и качеството на инфраструктурата и Гърция заема 26-то място в ЕС по този показател.
В периода между 2014 година и февруари 2017 година страната е успяла да завърши 16 инфраструктурни проекта на стойност 2 млрд. евро. Най-мащабният от тях е магистралата Мореас, която свързва Коринт с Каламата. Стойността на този проект е 1 млрд. евро.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?