Началниците в най-големите британски компании ще изработят до обяд този четвъртък годишната заплата на средния служител в страната. Това показва независим анализ на пропастта в заплащането между изпълнителните директори и останалите работещи, съобщава британският вестник Guardian.
Изпълнителните директори на компаниите от индекса FTSE 100 получават средна заплата от 3,45 млн. паунда (3,8 млн. евро) годишно. Това е 120 пъти над средното възнаграждение на британските служители на пълен работен ден, което е в размер на 28 758 паунда (малко над 32 хил. евро).
Заради значителната разлика днешният ден е наречен „четвъртъкът на дебелата котка“.
Според анализа на HR асоциацията Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) и аналитичния център High Pay Centre на час шефовете на компаниите от FTSE 100 получават 898 паунда – 256 пъти повече от това, което взима стажант на минимална работна заплата.
Според главния секретар на британския синдикат GMB пропастта в заплащането е „просто неприлична“. По думите му премиерът Тереза Мей не е успяла да изпълни обещанието си да се справи с прекомерното заплащане на големите началници. Той посочи, че тя е „нарушила обещанието си да гарантира представителство на работниците в бордовете на компаниите“. Това според него ще може да хвърли светлина върху прекомерно високите заплати и да спомогне за по-справедливо заплащане.
Най-високоплатеният изпълнителен директор (по данни от 2016 г.) е сър Мартин Сорел от рекламната фирма WPP, чиято заплата е 48 млн. паунда. Неговото възнаграждение беше намалена от 70 млн. паунда през 2015 г., което от своя страна сви и средната годишна заплата на шефовете от FTSE 100 от 3,95 млн. паунда 2015 г. на 3,45 млн. паунда през 2016 г.
Тази година най-скъпоплатеният началник на листната компания по всяка вероятност ще бъде Джеф Файърбърн, който е начело на строителната фирма Persimmon. Очаква се до края на годината той да получи бонус от 110 млн. паунда.
От тази година в сила влизат нови правителствени реформи, според които около 900 публично търгувани компании ще трябва да публикуват и оправдаят разликата в заплащането между техните началници и средностатистическия служител, посочва ВВС.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?