Еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер предупреждава за опасностите от реформа на европейските правила за сливане на компании, за която призовават Париж и Берлин след провала на обединението на жп подразделенията на Alstom и Siemens. Вестагер заявява това в интервю за Finacial Times, цитирано от БТА.
Недоволни от забраната, произнесена от Вестагер за сливането на германската компания Siemens с френската Alstom, целящо да се създаде европейски жп шампион, Париж и Берлин призоваха преди две седмици за реформа на правилата за конкуренцията в ЕС.
„Трябва добре да осъзнаваме последиците", предупреди датската еврокомисарка, обръщайки се към френския министър на финансите Брюно Льо Мер и германския му колега Петер Алтмайер, които са единодушни за необходимостта от реформа.
Да се улесни създаването на европейски гиганти, които биха се озовали в почти монополно положение на пазара на ЕС, практически заплашва да ограничи конкуренцията. Такива гиганти могат да диктуват високи цени във вреда на потребителите според Брюксел.
Двамата министри от своя страна настояват за въвеждане на право на обжалване на Съвета на ЕС (обединяващ 28-те страни членки), което да позволява да се оспорва решение на комисията в сферата на конкуренцията.
Такова право съществува в Германия и във Франция, но не и на европейско равнище.
Вестагер все пак призна, че е настъпило времето "за по-нюансиран и по-прагматичен подход" към политиката за конкуренцията в Европа.
Със засилването на китайския държавен капитализъм и на американския протекционизъм става все по-очевидно, че отварянето на европейските пазари е "нещо асиметрично", допълва еврокомисарката.
За да се противодейства на конкуренцията на китайските предприятия, подкрепяни финансово от Пекин, Вестагер призовава ЕС да използва по-добре правилата, с които разполага, по-специално тези за по-силен контрол над чуждестранните инвестиции в стратегически сектори.
В конкретния случай със сливането на Siemens и Alstom Париж и Берлин неколкократно размахаха заплахата от китайска конкуренция на държавното дружество Си Ар Ар Си (CRRC), което според тях е в засада, за да създава спънки на на европейския пазар на германската и на френската компания. Вестагер със замах отхвърли този аргумент, забранявайки обединението.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева