Европейските пристанища оформят фронт срещу все по-големите контейнеровози и искат да използват за това лостовете на антитръстовото законодателство.
„По-големите кораби изискват големи допълнителни инвестиции в инфраструктурата на пристанищата", пояснява Гунтер Бонц, президент на пристанищното управление на Хамбург (UVHH), посочвайки имайки предвид кейовите стени и дълбоките и широки фарватери. Тези инвестиции се извършват предимно от данъкоплатците, казва той, цитиран от DPA.
Очаква се настоящото разширяване на Елба да струва около 780 млн. евро. В момента най-големите контейнерни кораби са с дължина около 400 метра и ширина повече от 60 метра. Могат да транспортират до 23 000 стандартни контейнера (TEU). Според пристанищата те трябва и да си останат най-големите.
Пристанищата обаче се опасяват, че корабособствениците и корабостроителите планират ново поколение кораби с гигантски размери с дължина 460 метра и ширина 68 метра и капацитет от 30 000 TEU. Вече е известно подходящо проучване, а щом има проучване, скоро корабите ще бъдат построени“, казва Бонц. ЕС би могъл да предотврати това чрез антитръстовото законодателство, пояснява той.
Големите световни корабни компании са организирани в три съюза, за да координират своите графици и ефективно да използват своя капацитет. За целта се нуждаят от специални разрешителни от основните антимонополни органи в САЩ, Европа и Китай. Настоящото одобрение на ЕС изтича през следващия март. „ЕС трябва да издаде ново разрешително само при спазване на изискванията за съдържанията", настоява Бонц, който ръководи и Европейската пристанищна асоциация Feport.
Операторите на около 400 пристанищни терминала в Европа отправят няколко искания към ЕС в този контекст. Едно от най-важните: В бъдеще няма да бъде разрешен достъп до европейски пристанища на нито един кораб, който е по-голям от сегашния флот. Това би бил сигнал за стопиране на настоящата надпревара за все по-големи и по-големи кораби на корабоплавателните компании и корабостроителници. САЩ вече са преминали успешно през това и са поставили ограничения за размера на корабите, казва Бонц.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт