Най-голямата авиокомпания в Европа, спасената от няколко държави германска Lufthansa, започна новата година с висока загуба от почти 1 млрд. евро. През същото тримесечие на предходната година обаче загубата беше два пъти по-висока - 2,1 милиарда евро. Загубата преди лихвите и данъците (EBIT) е 1,14 млрд. евро в края на март, както обяви в четвъртък сутринта компанията. Минусът през същото тримесечие на предходната година обаче беше още по-висок - 1,6 милиарда евро. Тъй като това сравнимо тримесечие все още не беше напълно завладяно от пандемията, настоящите данни показват до каква степен групата контролира разходите си.
След като международният въздушен трафик почти се срина през март 2020 г., сега Lufthansa получава глътка въздух от товарното подразделение Lufthansa Cargo, което отчете рекордна оперативна печалба от 314 милиона евро през тримесечието. Lufthansa Technik също се завърна в зоната на печалбата заради ръста в бизнеса за поддръжка в САЩ и Азия. Печалбата в поделението възлиза на 16 милиона евро.
Бавният процес на ваксинация в Европа и бариерите за пътуване допълнително парализираха въздушния трафик през първите три месеца на тази година. Въпреки лекото възстановяване преди Великден групата предлага само 21 процента от капацитета си от 2019 г. и с 3 милиона отчетени пътници превозва само една десета от пътниците спрямо нормалните времена. Изпълнителният директор Карстен Шпор продължава да очаква рязко увеличение на търсенето от лятото. Въпреки това Lufthansa очаква да постигне ефективност на трафика до 40% за годината като цяло.
Въпреки това компанията е овладяла по-добре паричният отлив в текущия си бизнес. Според отчета той възлиза на 235 милиона евро на месец и по този начин е под прогнозата за 300 милиона евро. През второто тримесечие стойността трябва да падне до 200 милиона евро. Паричните средства и техните еквиваленти в края на тримесечието възлизат на 10,6 млрд. евро в сравнение с 11,1 млрд. евро в края на 2020 година.
През миналата година групата получи държавна помощ от 9 млрд. евро от Германия, Австрия, Белгия и Швейцария, от които 5,4 млрд. евро все още не са използвани. Включен в общите кредити заем от 1 млрд. евро от KfW вече е изплатен, но от друга страна Lufthansa поема и нови дългове. На предстоящото годишно общо събрание (4 май) Изпълнителният съвет възнамерява да поиска мандат за набиране на нов собствен капитал за до 5,5 млрд. евро.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт