Седмица след американската компания Pfizer сега и базираната в германския Майнц BioNTech също повиши прогнозите си за продажбите на ваксини, макар и не с толкова, колкото очакваха някои наблюдатели. Сега компанията очаква приходи в диапазона между 16 до 17 млрд. евро от продажбите на своята Covid ваксина Comirnaty в сравнение с по-рано прогнозираните 15,9 млрд. евро.
Прогнозата се базира на очакваните продажби от 2,5 милиарда дози през текущата година. Biontech очаква и общо производство на между 2,7 до три милиарда дози.
През третото тримесечие BioNTech увеличи приходите си до почти 6,1 млрд. евро в сравнение със 67 млн. евро през предходната година и оперативната печалба до 4,7 млрд. евро, след загуба от 184 млн. евро през предходната година.
За първите девет месеца биотехнологичната компания увеличи приходите си с фактор 100 до 13,4 млрд. евро благодарение на обширния си бизнес с Covid. Оперативната печалба за периода възлиза на 10,6 млрд. евро, нетната печалба - на 7,1 млрд. евро, пише германският Handelsblatt.
Така BioNTech се превърна в най-печелившата фармацевтична компания в Германия. За годината като цяло тя се насочва към нетна печалба от над 10 млрд. евро.
Американският партньор Pfizer, който отчта лъвския пай от продажбите на Comirnaty, повиши прогнозата си за продажбите от 33,5 млрд. на 36 млрд. долара миналата седмица. На този фон много експерти очакваха от BioNTech по-силно увеличение на прогнозите. Отношенията между двете компании обаче са сложни.
Приходите на BioNTech са само в малка степен резултат от директните продажби на ваксини на компанията в Германия и Турция. А лъвският дял от приходите се състои от дялове от печалбата и бонуси, които Pfizer плаща на Biontech като част от алианса.
За първите девет месеца само това перо представлява около 9,8 млрд. евро от общите приходи за 13,4 млрд. евро. Като част от партньорството двете компании си поделят брутните приходи от бизнеса с Comirnaty.
Тъй като дяловете от печалбата, платени от Pfizer на BioNTech, не се компенсират от никакви разходи, възвръщаемостта от продажбите на компанията в Майнц е много по-висока от тази на американската компания. С директните продажби на ваксини в Германия и Турция базираната в Майнц компания постигна продажби за около 2,6 млрд. евро през първите девет месеца.
Акциите на BioNTech поскъпнаха с 4,9% в предборсовата търговия в САЩ, предава Bloomberg. Те се обезцениха с почти 50% от най-високото си ниво, достигнато на 9 август, тъй като Pfizer и американският фармацевтичен гигант Merck & Co. съобщиха за пробиви в разработването на лекарства за Covid, а конкурентният производител на ваксини Moderna Inc. предупреди, че няма да постигне целите си за доставка за тази година.
Коронавирусната ваксина е не просто мощен двигател за растежа за BioNTech: тя играе подобна роля при партньора Pfizer въпреки по-големия размер на компанията. Американският производител на лекарства прогнозира през миналата седмица, че ваксината ще генерира приходи за 36 млрд. долара през тази година, което е с 2,5 млрд. долара повече от по-ранна прогноза.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
преди 4 години Не им бери гайлето , не са се изоставили Тия врътки дето ги правят нашите от ,къде са се научили, да не мислиш че те са ги измислили отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години има два пътя към успеха... или правиш продукт който ще се хареса на пазара... или правиш пазар за продукта си! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години интересно , инвестират в закупуване на високотехнологични производствени и изследователски бази и площадки ... що не си вдигнат по един сарай на балтийско море и да си вземат по една-две яхти ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар