Френският гигант в хранителните стоки Danone намалява асортимента си от продукти, които продава на търговците на дребно, за да намали разходите, заяви изпълнителен директор на компанията за Ройтерс. Това означава, че феновете на млечните продукти в бъдеще няма да могат да намерят точния вкус или размер, с който са свикнали.
Супермаркетите и производителите на пакетирани храни се борят с нарастващите разходи. Продукти от суров петрол до хартиени опаковки стават все по-скъпи заради продължителните проблеми с доставките вследствие на пандемията и инвазията на Русия в Украйна.
Ускоряващата се инфлация също означава, че потребителите затягат коланите си. В петък британската верига супермаркети Tesco предупреди, че британците купуват по-малко, пренасочват се към по-евтини продукти на местни брандове и пазаруват по-често, опитвайки се да се справят с кризата с разходите за живот.
По-рано тази година някои хранителни магазини бяха принудени да свалят продукти от рафтовете, защото вече не можеха да си позволят да ги продават.
Тези фактори карат един от най-големите производители на храни в света да преосмисли как предлага най-добре продаваните продукти, които варират от млеката Activia до водата Erian.
“Инфлацията е динамична, особено в Европа, затова трябва да започнем да свикваме с нея“, казва Айла Зиз, глобален ръководител на продажбите в Danone.
Компанията намалява асортимента си, което означава, че някои супермаркети ще имат по-малко варианти на продуктите на Danone, когато става въпрос за вкусове и размери, казва тя.
Това ще помогне на компанията да намали разходите по тип продукти, обяснява тя, допълвайки, че Danone преразглежда „цялото си портфолио“, за да види кой продукт иска да спре.
Потребителски компании като Danone произвеждат много версии на един и същ продукт – от малки и големи кофички на едно и също мляко до различни вкусове и по-евтини опаковки.
Това не значи изтеглянето на цяла продуктова линия от пазара, но опростяване на асортимента ще означава, че част от него ще бъде жертван, за да го направи по-евтин за търговците на дребно да складират и управляват по-малко и не толкова сложен инвентар.
Супермаркетите например ще трябва да заделят по-малко пари, за да съхраняват, следят и транспортират продуктите.
Зиз не уточнява кои продукти може би ще бъдат под прицела. „Не става въпрос за световно порязване на някои продукти“, казва тя.
Мария Кастровиехо, старши анализатор в Rabobank Research, казва, че мерките имат смисъл за компаниите, които се опитват да бъдат по-ефективни. Много компании направиха нещо подобно в началото на пандемията с Covid-19.
“Ако трябва да произвеждате много малки партиди различни продукти, имате повече прекъсвания, трябва да намирате повече съставки“, допълва тя.
Danone иска „да остане конкурентна“, затова не намалява промоциите си, а вместо това продажбата на по-малко видове продукти ще ѝ помогне да спести от логистични разходи.
Зиз казва, че Danone инвестира в софтуер, който ѝ помага да ценообразува продуктите до по-точна степен – такава, която потребителите биха приели.
Тези ходове се случват, докато производителите на храни продължават дългите си преговори за цените, започнали миналата година със супермаркетите, които се оказаха особено трудни в Европа заради рекордно високите разходи за доставка.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил