Нискобюджетната авиокомпания Ryanair в понеделник заяви, че завръщането към нивата на рентабилност отпреди Covid не е сигурно за тази година, макар че задмина оценките за първото тримесечие. Главният изпълнителен директор Майкъл О'Лийри описа тримесечието с „много силно, но все още крехко възстановяване“, съобщава Ройтерс.
Печалбата след данъците на компанията от 170 млн. евро за тримесечието до края на юни е над оценките за 157 млн. евро в анкета на компанията сред анализатори, но под печалбата от 243 млн. евро за същия период на 2019 г.
Акциите на Ryanair поевтиняха с 1% в предпазарната търговия.
Ценообразуването на резервациите за периода юли-септември – обикновено най-печелившия период от годината за Ryanair, е на по-високи нива от 2019 г. с нисък двуцифрен процент, каза О'Лийри.
Непредсказуемостта около цените на горивата, Covid-19 и геополитическите рискове обаче правят невъзможно да се прогнозира печалба за цялата 2023 г. финансова година, която приключва на 31 март.
Ryanair е уверена в „пълното възстановяване“ на рентабилността и маржовете, на които се радваше преди Covid, заяви О'Лийри във видео презентация. „Просто не сме сигурни дали това ще се случи през финансовата 2023 или 2024 г.“.
Ryanair отбеляза печалба от 1 млрд. евро за финансовата си година преди Covid, приключила през март 2020 г. със 148 млн. пътници, спрямо 165 млн. души, които планира да превози тази година.
Цените на билетите през първото тримесечие са били с 4% по-ниски спрямо нивата преди Covid, каза Ryanair.
Борсовите посредници Goodbody описват данните като „много силен набор от числа“. Citi заяви, че превъзходството на разходите през първото тримесечие и коментарите за цените през второто тримесечие „вероятно ще доведат до увеличаване на консенсусната оценка за финансовата година“.
Ryanair не вижда влияние върху резервациите заради опасенията от висока инфлация и нисък икономически растеж в Европа и очаква да увеличи пазарния си дял, тъй като пътниците се пренасочват от конкуренти с по-високи разходи, заяви главният финансов директор Нийл Сорахан за Ройтерс.
Малко вероятно е обаче компанията да върне кеш към акционерите през текущата или следващата финансова година, тъй като ще бъде фокусирана върху изплащането на капиталови разходи, каза Сорахан.
„Целта ни е през следващите две години да управляваме нашите върхови капиталови разходи“ и да изплатим облигациите. „Върху това ще се фокусираме“, каза той.
Ryanair поддържа редовни контакти с Boeing, но американският производител на самолети „не се доближава“ до ценовите нива, които ще са нужни, за да се продължи с голяма поръчка на предстоящия модел 737 MAX 10, каза още Сорахан.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ