Китайските власти осъществиха дългоочакваната си намеса в икономиката с цел стимулиране на понижаващия се растеж и подпомагане на местното производство. Управляващите в Пекин намалиха данъците за малките фирми и представиха плановете си за ускоряване на строителството на железопътни линии, съобщава CNBC.
Правителството на Китай обяви след края на традиционното си седмично заседание, че ще ускори изграждането на одобрените железопътни проекти и че ще увеличи общата дължина на линиите през тази година с 18 на сто.
Властите също така заявиха, че ще намаляват данъчните ставки за по-малките компании чрез облекчаване на критериите, които им позволяват да намалят наполовина дължимите суми. Предвижда се тази политика да бъде удължена до края на 2016 г.
Мерките са първото конкретно действие, предприето от Китай през тази година с цел стимулиране на икономиката. Ходът дойде, след като през миналата седмица китайският премиер Ли Къцян се опита да успокои паникьосаните пазари, отбелязвайки, че Пекин е готов да окаже подкрепа.
Понижаващата се икономическа активност в Поднебесната империя изкара част от инвеститорите от местния пазар, което бе и в основната на спекулациите от последните месеци за засилване на държавната намеса.
Публикуваните по-рано през седмицата две изследвания на производствената активност в страната показаха скромни резултати през март. Докладите на HSBC и китайското правителство сигнализираха за пореден път за устойчивите насрещни ветрове, пред които страната се изправя в последните тримесечия.
"Ние ще намерим иновативни начини, включително данъчни и финансови методи, за да стабилизираме икономическия растеж", посочи китайското правителство на официалния си уебсайт.
Кабинетът отбеляза още, че инвестицията в железопътния сектор ще се финансира отчасти от банкови заеми. Властите също така ще създадат годишен фонд на стойност между 200 и 300 млрд. юана, който ще бъде достъпен за използване от частни инвеститори.
През тази година правителството планира да пласира държавни ценни книжа на стойност 150 млрд. юана, които също ще бъдат използвани за заплащане на 18-процентното разширение на железопътната мрежа в размер на общо 6 600 километра.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?