Способността на Азия да финансира инфраструктурни проекти не успя да върви в крак с бързоразвиващите се нужди на региона, но пазарните участници са оптимистично настроени за Азиатската банка за инфраструктурни инвестиции (AIIB), която може да даде необходимия тласък.
"Инфраструктурните проекти са бавни, защото не са рентабилни поради високите рискове. Строителните компании също имат ограничена възможност за набиране на средства от капиталовия пазар. Поради тази липса на финансова подкрепа много инфраструктурни проекти все още не могат да продължат", заяви пред CNBC Лу Мун, председател на консултантската компания Surbana Jurong.
Oценяваната на 50 млрд. долара AIIB, която има за цел да подкрепи развитието на инфраструктурата в азиатските страни с ниски и средни доходи, получи ентусиазирана подкрепа от повече от 50 държави.
Въпреки това САЩ и съюзникът им Япония останаха далеч от водения от Пекин икономически проект, който се разглежда като съперник на базираната в САЩ Световна банка, както и на Международния валутен фонд (МВФ) и Азиатската банка за развитие (ADB), които са водени от съответно Европа и Япония.
Според данни на ADB бързоразвиващият се регион ще се нуждае от инвестиции в инфраструктура от около 8,22 млрд. долара през настоящото десетилетие, тъй като мащабът и разнообразието се покачват с оглед на фактори като бързата урбанизация.
Настоящите международни финанси остават недостатъчни, показват статистическите данни на Института за световните ресурси. През финансовата година, която приключва на 2014 г., общите разходи на Световната банка за инфраструктура бяха 24,2 млрд. долара, а общите разходи на ADB във всички сектори – едва 21 млрд. долара.
"Липсва ни много в инфраструктурата, технологиите, а също и при капиталите... Сега очевидно има подем и икономическият растеж е около 5%", каза С.Д. Дармоно, президент на индонезийската компания за строителство на промишлени имоти Jababeka.
"Така че ние се нуждаем от много финансиране от чужбина... Инфраструктурата е нещо много обществено, така че възвръщаемостта е малка и отнема много време", добави той.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 10 години Европа е вече развит континент отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години " Азиатската инфраструктурна банка ли е решението за бързоразвиващия се континент?"Странно, защо се правят опити за внушение, че "решение" е в Единствено число? Защо е това зомбиране /и тук/, след като от нас Азия изобщо НЕ зависи?И, ако тя е "бързоразвивящият се континент", Европа каква е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар