В четвъртък General Motors (GM) ще обяви многогодишна инвестиция в няколко американски завода на стойност милиарди долари, с която да даде тласък на производството и качеството на автомобилите, съобщава Ройтерс.
GM е насрочил пресконференция в завода си за щамповане в Понтиак, щата Мичиган, за да направи „важно съобщение за американската производителност“. Говорител на компанията отказа да разкрие повече детайли.
Очаква се най-големият автомобилен производител да разкрие плановете си за капиталови инвестиции в заводи и оборудване, включително в заводи за производство на рами и за щамповане, заявява анонимен източник. Инвестициите вероятно ще разкрият нови работни места, но не е ясно колко точно ще са те.
Съобщението идва в момент, в който GM и Съюзът на автомобилните работници обсъждат нов колективен договор от тази есен, който засяга около 50 хил. почасови работници на GM. Лидерите на профсъюза настояват автомобилният производител да инвестира в заводи, които синдикатът представлява.
GM е заделил 9 млрд. долара за капиталови разходи през 2015 г., за да подсигури представянето на нови автомобили и инвестициите в нови технологии. През миналата година тази сума възлизаше на 7 млрд. долара. GM са похарчили около две трети от капиталовите си разходи в Северна Америка и според представители на компанията тази тенденция ще продължи.
Американските заводи, обект на новите инвестиции, няма да бъдат посочени, споделя източникът, но сред тях вероятно ще бъде заводът в Понтиак, където ще бъде направено изявлението. Заводът щампова метални части, използвани за 20 различни превозни средства.
В допълнение на това GM ще инвестира още 1,3 млрд. долара в огромния си завод за високопроходими спортни автомобили (SUV) в Арлингтън, щата Текас, което ще отвори още 589 работни места.
Изпълнителните директори на GM и преди са споделяли желанието си да преодолеят проблемите в завода в Тексас, които затрудняват производството на силно печелившите големи SUV-та, като модела Cadillac Escalade. Повечето заводи за джипове на GM работят на пълен или почти пълен капацитет, за да задоволят търсенето.
Автомобилните производители са предпазливи по отношение на твърде голямо повишаване на производствения капацитет в Северна Америка, за да не намалят печалбите си от цените, постигнати след сериозните съкращения по време на финансовата криза. Вместо това GM и конкурентите му се опитват да увеличат продукцията на вече съществуващите заводи, като използват допълнителни смени, извънреден труд и инвестиции за подобряване на ефективността.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна