Американският търговски представител Робърт Лайтайзър заяви в сряда, че разглежда всички възможни средства за увеличаване на американските мита върху китайски превозни средства до 40% - толкова колкото са китайските налози върху произведени в САЩ коли, съобщава Ройтерс.
В изявление, в което критикува „нечуваните“ китайски мита, Лайтайзър посочи, че действията му са под ръководството на президента Доналд Тръмп.
Изказването на търговския представител бе направено само дни преди Тръмп да се срещне с китайския президент Си Дзинпин по време форума на Г-20 в Буенос Айрес.
В рамките на търговския конфликт между двете най-големи световни икономики митата върху автомоблния внос и от двете страни бяха увеличавани. САЩ повишиха налозите до 25% от предишните 2,5%. Китай на свой ред намали митата си до 15% за всички останали страни, но увеличи само тези за САЩ с нови 25%.
Китайският износ на автомобили за САЩ е относително ограничен. Страната е изнесла 53 300 автомобила за американския пазар през изминалата година и е внесла 280 208 коли по данни от китайския аналитичен център China Automotive Technology and Research Center.
Производителите на автомобили в световен мащаб вече предприемат действия за промени в производството си в опит да се справят с нарастващото търговско напрежение.
Volvo, който е собственост на китайската компания Geely, планира да премести производството на своя модел XC60 SUV за износ на американския пазар извън фабриката си в китайския град Чънду в шведския Торсланд.
Американският президент Доналд Тръмп отново засегна темата за увеличаване на митата върху автомобилния внос като цяло на 25%, съобщава Bloomberg.
Според държавния глава американските налози върху вноса на пикапи, в сила от 60-те години, са помогнали на местните производители да се наложат на пазара. По думите му подобна такса и върху леките коли би предотвратила решението на GM да затвори свои заводи в САЩ.
В туит той написа, че повече коли биха се произвеждали в САЩ, ако същите мита важаха и за вносните автомобили.


Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев