Американският производител на самолети Boeing очевидно е възложил разработването на софтуера за изпадналия в криза модел 737 Max до голяма степен на нископлатени подизпълнители в чужбина. Както предава Bloomberg, на временни служители в Индия в някои случаи е плащана почасова става от само девет щатски долара или малко под осем евро.
След двете катастрофи на 737 Max в рамките на няколко месеца американската компания се сблъска със силна критика. След катастрофата в Индонезия на 29 октомври 2018 г. се стигна до втора - в Етиопия на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха.
Според доклади софтуерът на Boeing е дефектен и това е решаващата причина за катастрофите. Американските власти разследват дали всичко е било наред при регистрацията на самолета.
Предполага се, че Boeing е ускорил развитието на джета поради високия конкурентен натиск и е пренебрегнал безопасността. Дори през миналата седмица американската авиационна администрация FAA откри нов проблем със сигурността.
За да спести пари, Boeing е съкратил по време на разработката на софтуера опитни служители и все повече е разчитал на външни доставчици на услуги, съобщава Bloomberg. При това поръчките са отишли и в страни, които нямат опит в авиационния сектор, като Индия.
В офиси близо до централата на Boeing индийският разработчик на софтуер HCL Technologies е събрал на бюра на няколко редици завършили току-що висше образование служители, цитира Bloomberg бившия разработчик на Boeing Марк Рабин. „Това е противоречив ход, защото би било по-ефективно, ако инженерите на Boeing пишат кода“, казва той. Иначе се налагат редица корекции.
Както се вижда от автобиографии на служители на HCL, публикувани в социалните мрежи, те са помагали за разработването и тестването на няколко софтуерни системи за 737. Друга индийска компания, наречена Cyient, също е замесена.
Boeing пояснява пред Bloomberg, че индийските предприемачи не са включени в системата за автоматична стабилизация на MCAS, за която се счита, че е отговорна за двете катастрофи.
„Boeing има дългогодишен опит с доставчици и партньори по целия свят", казва се в изявлението. „Нашата основна грижа е винаги да гарантираме, че нашите продукти и услуги са безопасни, с най-високо качество и в съответствие с всички съответни разпоредби", допълва се в съобщението.
HCL пояснява, че има „силни и дълги бизнес отношения“ с Boeing. От компанията обаче не са пожелали да коментират каква точно дейност вършат за американската компания. „HCL не е свързана с нито един от настоящите проблеми на 737 Max", пояснява индийският концерн.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
преди 6 години Глобализация...Боинг 737 Маx има проблеми с планера, не с програмите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар