Огромната по размерите си екологична катастрофа, предизвикана в най-големия производител на петрол в Африка – Нигерия, заради разливането на нефт при добива му, може да се отнеме повече от 30 години за възстановяването си, показва изследване на Програмата на ООН по околна среда, цитирано от Ройтерс.
Ако екосредата там не бъде възстановена, ще бъде невъзможно да се очистят сладководните източници и почвата, се посочва в разпространения документ, изготвен след двугодишно безпрецедентно по размаха си проучване.
Експерти на ООН са изследвали над 200 участъка от делтата на река Нигер, в южната част на Нигерия - 122 километра нефтопроводи и над 23 хиляди случай на пострадали.
В района работят няколко международни петролни компании.
Екологичната катастрофа застрашава с изчезване една от етническите групи в района, която се препитава единствено с риболов и земеделие в един от най-богатите на нефт региони в страната – Огониленд, малък район в делтата на река Нигер, населявана от близо 69 000 души през 2008 г.
През 2008 и 2009 г. британско-холандският петролен гигант Shell пое отговорност за два случая на разливане на големи количества петрол в делтата на река Нигер и се ангажира да финансира почистването на засегнатите райони, припомня AFP.
Компанията настоява, че повечето от изтичанията на петрол са предизвикани от саботажи, кражба и нелегално производство на горива.
Според Guardian щетите, причинени от изтичане на петрол от инсталации на Shell, се изчисляват на стотици милиони долари.
ООН препоръчва създаването на специален финансов фонд за Огониленд, в който компаниите от бранша и правителството на Нигерия да вложат 1 млрд. долара.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.