Еквадорски съдебен състав завиши размера на глобата, която Chevron трябва да плати на страната заради причинено замърсяване по поречието на Амазонка, предаде агенция Dow Jones.
Съдът постанови, че петролният гигант трябва да плати 19,02 млрд. долара, а не 18 млрд. долара, колкото апелативният съд в Еквадор постанови, че компанията трябва да изплати заради нанесени екологични щети.
Проблемите с екологичното замърсяване по поречието на Амазонка в Еквадор всъщност са наследени от Chevron, след като компанията придоби Texaco през 2001 г.
Chevron отхвърли претенциите на латиноамериканската държава и се обърна и към арбитражната комисия към съда в Хага, която ги подкрепи, но Еквадор отказа да изпълни нареждането й да бъде замразено изпълнението на съдебното решение.
Заради глобата петролната компания може да блокира опитите на Еквадор да поднови безмитния си достъп до американския пазар по силата на щатския закон за преференциите при търговията с Андите.
Chevron и още няколко компании настояват, че Еквадор нарушава закона и не изпълнява редица критерии. Подобни заключения бяха публикувани и в доклад на американския външнотърговски регулатор, което ще затрудни Конгреса да намери вратичка за подновяването на програмата за свободна търговия с Еквадор.
Наскоро от Chevron признаха, че постигането на извънсъдебно споразумение с Еквадор ще бъде трудно.
Джеймс Крейг, говорител на компанията за Латинска Америка, коментира, че не иска „да затваря вратата за подобна договорка“, но е „изключително трудно да се договаряш с хора, които са извършили серия незаконни действия по време на целия процес“, пише The Wall Street Journal.
Chevron не притежава активи в Еквадор, затова страната предяви претенции към притежанията им в Канада и Бразилия, за да принуди компанията да си плати наложената от съда глоба. Предстои латиноамериканската държава да се обърне и към други страни, в които американският гигант има някаква собственост, уточнява адвокатът на ищците Хулио Прието.
Прието също признава, че би било трудно да се стигне до споразумение с Chevron, но това не е невъзможно. „Ние сме отворени за преговори. Нашият аргумент е събирането на средства за възстановяване на региона“, коментира той.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари