Гратисният период, който получиха автомобилните концерни от Европа и Япония по отношение на подготвяните американски мита, може да се окаже по-кратък от очакваното, пише Bloomberg.
Президентът на САЩ планира да даде отсрочка за налозите върху вноса на автомобили от 180 дни, в които ще стане ясно дали американската администрация ще успее да се споразумее с Европейския съюз (ЕС) и Япония за условията по вноса на превозните средства.
Проблемът е, че планът на Тръмп засяга националната сигурност на САЩ.
Световната търговска организация (СТО) постанови, че забранява всяка доброволно блокиране на вноса. ЕС, и особено страни като Франция, споделят, че ще се противопоставят на всяка сделка със САЩ, която противоречи на регулациите на СТО.
Европейската комисия (ЕК) отказа да коментира отлагането на митата върху автомобилите, докато Тръмп не оповести това публично.
Оптимистите могат да се надяват, че европейските страни, които са най-склонни да избегнат митата, като Германия например, могат да убедят блока да си затвори очите за потенциални нарушение на правилата на СТО относно ограниченията при износа.
мита
ЕС беше готов да приеме подобна сделка през 2018 г., когато Тръмп заплаши Европа с наказателни мита върху стоманата и алуминия.
При последния случай на избягване на мита ЕС сигнализира, че е готов да толерира квотите. Това значи, че не може законно да оспори или отвърне на потенциални мита, докато те не покрият определен обем от износа.
На практика това, което Тръмп изискваше, и това, което ЕС можеше да толерира, се оказа невъзможно да се приеме. Американските мита върху стоманата и алуминия бяха наложени в крайна сметка, а блокът отвърна на удара с мита, касаещи дълъг списък от американски стоки, вариращи от мотоциклети до бърбън.
Разликата между миналогодишната битка и тази от 2019 г. е, че ЕС и САЩ официално преговарят за търговско споразумение за намаляване на митата за промишлените стоки, като и двете страни посочиха, че няма да налагат допълнителни мита, докато траят преговорите.
Но продължаващите разговори с Пекин не попречиха на Тръмп да нанесе своя пореден удар срещу Китай. Това означава, че няма гаранция, че президентът на САЩ ще се отнесе по по-различен начин с европейците.
„Търговията между САЩ и Китай е около 3% от световната търговия. Търговията с автомобили в глобален мащаб е около 8% от световната“, посочва Робърт Купман, икономист от СТО, като добавя: „Така че може да се допусне, че въздействието на автомобилните мита ще бъде по-голямо“.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове