Доверието на главните изпълнителни директори пада стремглаво в световен мащаб през последната година. Това показва вторият годишен доклад за индекса на доверието на Worldcom Public Relations Group (Worldcom), световна група за партньорство на независими фирми за връзки с обществеността.
Индексът отразява мненията на 58 хил. висши ръководни кадри от целия свят с , като за проучването е ползвана помощта на изкуствен интелект, уточняват авторите на доклада.
Според документа общото доверие сред мениджърите пада с 20%. Най-силно понижение се отчита в САЩ, където доверието намалява с 51%. В Китай спадът достига 21%.
Любопитно е, че в Япония се отчита ръст на индекса със 74%.
„Високите нива на несигурност в световен мащаб, включително нагласата за търговската война между САЩ и Китай, не допринесоха за овладяването на страховете на бизнес лидерите. Изследването показва, че световните търговски и тарифни споразумения подкопават доверието“, коментира Роджър Хърни, председател на Worldcom Public Relations Group, цитиран в прессъобщение на организацията.
Наред с доверието в световен мащаб, докладът измерва значението на достигането до конкретна аудитория и нивото на увереност сред висшите ръководни кадри за способността им да достигнат до нея. През 2018 г. изпълнителните директори са най-загрижени за достигането до клиенти, докато в доклада за 2019 г. респондентите казват, че са най-загрижени за инфлуенсърите, които бележат ръст от 160% от 2018 до 2019 г., следвани от клиенти и служители.
Въпреки това увереността на изпълнителните директори за способността им да достигнат до инфлуенсърите остава доста ниска. Лидерите са по-уверени в способностите си да достигнат до акционери, клиенти, доставчици и дори държавни служители.
„Инфлуенсърите са аудитория в упадък през 2018 г., но изпреварват всички в тазгодишния доклад“, каза Хърни. „Ръстът на тази аудитория може да подскаже, че лидерите смятат, че се нуждаят от подкрепата на Инфлуенсърите, които да им помогнат да се ориентират в бурните времена.“
Сега основен фокус в битката за наемане и задържане на служителите е повишаването на квалификацията.
Друг проблем, който споделят главните изпълнителни директори и главните маркетингови директори, е задържането на настоящите служители. Лидерите имат ниска увереност в способностите си да запазят талантите.
Фирмите Във Великобритания и САЩ са класирани, съответно, на последно и предпоследно място по увереност да запазят служителите си. Това е само един от петте въпроса, свързани със служителите, които са включени в първите шест световни теми.
Икономическата миграция предизвиква безпокойство в световен мащаб - най-вече в САЩ, които са и с най-ниския резултат на индекса на доверие. Тема номер едно, определена от лидерите, е повишаването на квалификацията и преквалифицирането на служителите. Резултатът на Великобритания в тази област е най-нисък, а на Япония е най-висок.
Подобряването на уменията е само една от многото области, които лидерите изследват, за да поддържат служителите лоялни и ангажирани.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.