По-голямата част от най-големите компании от транспортния сектор, включително автомобилните концерни General Motors Co., Ford Motor Co. и собственикът на въздушния превозвач British Airways IAG SA, предприемат недостатъчни действия, за да ограничат глобалното затопляне до 2 градуса по Целзий, става ясно от доклад, подкрепен от фонд мениджъри, управляващи активи за около 22,8 трилиона долара.
Само 18% от авиокомпаниите, автомобилните производители и дружествата за морски транспорт са определили планове за намаляване на въглеродния си отпечатък в съответствие с обещанията за борбата за ограничаване на глобалното затопляне до 2 градуса по Целзий или по-малко до 2050 г., според инициативата Transition Pathway Initiative. Обособената в Лондонското училище по икономика програма оценява климатичните рискове и готовността на компаниите за постигане на нисковъглеродна икономика.
Докладът посочва авиокомпаниите като големите изоставащи в сектора до голяма степен поради тяхната зависимост от компенсации за постигане на целите за емисиите, а не от реалните ограничения в количеството парникови газове. United Airlines Holdings Inc., чиято цел е да намали наполовина своите емисии до 2050 г., е единственият въздушен превозвач от общо 23 авиокомпании, който разполага с план, съответстващ на най-амбициозните точки на Парижкото споразумение за климата от 2015 г. Компании като IAG, Delta Air Lines Inc. и Southwest Airlines Co. са определени от инициативата като значително изоставащи в борбата с климатичните промени.
IAG, която миналата година се ангажира да постигне въглероден неутралитет до 2050 г., заяви, че макар да инвестира в устойчиво авиационно гориво, което ще доведе до 70% по-малко емисии на въглероден диоксид, авиационната индустрия няма готови алтернативи на изкопаемите горива.
Представител на Delta потвърди, че авиокомпанията ще инвестира 1 млрд. долара през следващите 10 години, за да стане въглеродо неутрална и заяви, че дружеството е извадило от експлоатация по-старите и по-малко икономични самолети през 2020 г.
Southwest посочи от своя страна, че не може да коментира доклада на Transition Pathway Initiative без да го е видяла, но изтъква „агресивните усилия на авиокомпанията за намаляване на потреблението на ресурси и емисии, управлението на отпадъците, експлоатацията на ефективни самолети и маршрути и пренасочване на материали за минимизиране на нашия въглероден отпечатък".
От United споделят, че компанията очаква с нетърпение да продължи усилията си за постигане на устойчивост.
Американският автомобилен концерн General Motors заяви, че планира да инвестира 27 млрд. долара през следващите пет години в технологии, които подкрепят неговата „визия за бъдеще с нулеви емисии“. Производителят има за цел да бъде лидер на северноамериканския пазар на електрически превозни средства.
Конкурентът Ford обяви, че е "изцяло ангажиран да изпълни" своята цел, свързана с Парижкото споразумение.
Докладът за Transition Pathway Initiative подчертава потенциалния инвестиционен риск в транспортния сектор, засегнат силно от здравната криза около Covid-19. Авиационната, корабоплавателната и автомобилната индустрия все още не са разбрали, че пандемията може да е променила общественото възприятие за необходимостта от пътувания и правителствените политики заемат по-твърда позиция по отношение на големите замърсители, става ясно от доклада.
„Транспортните активи, включително превозните средства, фабриките и инфраструктурата, са застрашени да бъдат блокирани“, посочва Ема Хауърд Бойд, председател на Агенцията за околната среда на Великобритания и съосновател на Transition Pathway Initiative.
Докладът анализира около 62 публични авиокомпании, автомобилни производители и международни превозвачи на товари, като в него се посочва, че транспортният сектор отговаря за около една четвърт от общите емисии на въглероден диоксид, свързани с енергията в световен мащаб.
GM и Ford са сред 10-те производители на автомобили, които според инициативата продължават да изостават от целите на Парижкото споразумение. В същото време докладът показва, че Tesla Inc., Volkswagen AG и Daimler AG дават най-добрите резултати в автомобилната индустрия.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво