Суецкият канал, който пресича Египет, за да свърже Средиземно и Червено море, е толкова важен за глобалната търговия, че световните сили се борят за него от завършването му през 1869 г. Тази стратегическа корабоплавателна лента е напълно блокирана на 23 март, когато силно натовареният товарен кораб Ever Given, по-дълъг от височината на Айфеловата кула, блокира морския път, пише Bloomberg.
Каналът, дълъг 193 км, преминава през Египет, за да свърже Средиземно море с Червено море, а оттам и Атлантическия и Индийския океан. Това го прави ключов транзитен пункт за кораби, превозващи стоки между Азия и Европа и източната част на САЩ.
Около 12% от световната търговия преминава през канала всяка година, всичко - от суров петрол до зърнени храни и разтворимо кафе. Без Суецкия канал супертанкер, превозващ суров петрол от Близкия изток до Европа, ще трябва да измине допълнителни 6000 мили около африканския нос Добра надежда, добавяйки около 300 000 долара разходи за гориво.
Усилията за преместване на масивния контейнеровоз Ever Given, блокиращ Суецкия канал, ще продължат поне до следващата сряда. Това е доста по-дълго от първоначално очакваното, като увеличава перспективата инцидентът да предизвика прекъсвания в глобалните вериги за доставки от петрол до зърнени храни и автомобили.
Продължителното прекъсване ще затрудни индустрията за контейнерни превози, която вече работи с пълен капацитет, заплашвайки с повече закъснения за европейските компании, които разчитат на постоянен поток от азиатски внос и за потребителите, които се привързаха към бързите онлайн покупки по време на пандемията.
„Закъсненията вероятно ще увеличат разходите, добавяйки се към вече широко разпространения инфлационен натиск върху веригите за доставка. Краткосрочните ефекти ще бъдат увеличен потенциал за изчерпване на запасите от потребителски стоки“, каза Крис Роджърс, водещ търговски анализатор в Panjiva на S&P Global Market Intelligence.
Работата от вторник на влекачи и копачи - оборудване, което е малко в сравнение с 400-метровия кораб - досега е неуспешна, а опашката от чакащи океански превозвачи, натоварени с нефт и потребителски стоки за милиарди долари, се е увеличава до повече от 300 от 186 в сряда, показват данни на Bloomberg.
Плавателните съдове, които трябваше да преминат през Суецкия канал, започват скъпи и отнемащи време заобиколки около Африка, тъй като корабоплавателният сектор се бори, за да поддържа доставките в движение. Нарастват и разходите за доставка - цената за изпращане на 40-футов контейнер от Китай до Европа се е увеличила почти четирикратно в сравнение с преди година - добавяйки нова тежест към глобалните вериги за доставки, които вече се разклащат от пандемията, която поражда хаос с недостиг и закъснения.
Южнокорейската компания HMM Co. инструктира кораб-контейнер, който отпътува от Обединеното кралство в понеделник, да се отклони около нос Добра надежда, за да избегне задръстването. Маршрутите на поне седем кораба за втечнен природен газ са били коригирани далеч от канала според анализатора на Kpler Ребека Чиа, а големи спедитори, включително A.P. Moller-Maersk A / S и Hapag-Lloyd AG, също изучават заобикалящи маршрути.
Още от анализа четете на Bloomberg TV Bulgaria.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?