Qatar Airways, една от най-големите авиокомпании в Близкия изток, обяви рекордна печалба от 1,5 млрд. долара за последната фискална година и преди световното първенство по футбол, което ще се проведе през ноември-декември в страната, предаде Ройтерс. Това е и първата годишна печалба от 2017 г. насам след години на загуби, за които бяха обвинени регионалният политически спор и пандемията.
Авиокомпанията, която извършва само международни полети, заяви, че е реализирала печалба в размер на 5,6 млрд. риала (1,5 млрд. долара) за годината до 31 март, в сравнение със загубата от 14,8 млрд. риала преди година.
В същото време приходите са нараснали със 78% до 52,3 млрд. риала (14,4 милиарда долара), тъй като пътникопотокът се е увеличил повече от три пъти до 18,5 млн. пътници.
Данните са добра новина за компанията, която регистрира нетна загуба от 4,1 млрд. долара в предходния цикъл заради пандемията от коронавирус и "приземяването" на моделите на Airbus А380 и А330.
Компанията беше подкрепена от правителството на Катар с 3 млрд. долара по време на най-тежките месеци на пандемията, за да продължи да лети. Подобна помощ получи и най-големият и регионален конкурент - дубайската Emirates.
Qatar Airways обаче твърди, че сегашната печалба е следствие от взетите решения по време на пандемията за разширяване на мрежата от пътнически и товарни дестинации, които компанията обслужва, точната прогноза на постпандемичното възстановяване на пазара и строгия контрол на разходите. Qatar Airways лети до 140 градове почти по целия свят.
Главният изпълнителен директор Акбар Ал Бакер заяви, че бизнес основите биха били подпомогнати в по-голяма степен, ако не бяха „непредвидените обстоятелства", които значително са повлияли на капацитета на флотилията и способността за допълнително разширяване на мрежата от маршрути.
Qatar Airways съди Airbus в британски съд за обезщетение от 1 млрд. долара, след като приземи около две дузини от своите A350, изпитващи дефекти, които според нея пораждат опасения за безопасността - нещо, което Airbus и европейските регулатори отричат. Авиокомпанията отчиташе последователни годишни загуби от финансовата 2017/18 г. насам, за които обвинява политическите раздори, довели до забрана за полети в някои съседни държави.
Тази забрана, която принуди авиокомпанията да обслужва по-дълги и по-скъпи маршрути, беше отменена, след като през 2021 г. Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства и други страни прекратиха спора си с Катар. За миналогодишната загуба Qatar Airways обвини и пандемията. Конкурентът от Персийския залив Emirates, чиято финансова година също приключи на 31 март, по-рано тази година отчете годишна загуба в размер на 1,1 млрд. долара.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай