IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ПИБ: Отпуснахме кредит на купувача на Кремиковци, защото вярваме в проекта му

Според банката част от производствата могат да бъдат пуснати, но успокояват, че замърсяващите са безвъзвратно спрени

18:46 | 13.04.11 г. 43
Автор - снимка
Създател
ПИБ: Отпуснахме кредит на купувача на Кремиковци, защото вярваме в проекта му

Подкрепихме Елтрейд къмпани ЕООД с кредит в размер на 59 млн. евро, тъй като по наша преценка тази компания ще има добра възможност да осъществи проекта и една от причините за това е, че вече има сключени предварителни договори за продажба на част от неработещите активи на Кремиковци АД (в несъстоятелност), информират от Първа инвестиционна банка АД.

Вчера в явен търг Елтрейд къмпани ЕООД купи за 316 млн. лв. предзаводската и производствената площадка на металургичния комбинат заедно с активите, свързани с производствената дейност, намиращи се на територията им.

Компанията, собственост на 26-годишния Лъчезар Варнаджиев и регистрирана само преди около месец, бе единственият участник в търга.

Кремиковци АД е познато като клиент на ПИБ в продължение на близо 10 години – от времето преди продажбата му на Глобал Стийл Холдинг Лимитид. В тази връзка познаваме добре производствените активи на комбината и за нас не беше трудно да направим оценка на рентабилността на проекта, посочват от банката.

ПИБ успокоява жителите на София, че Кремиковци АД няма да замърсява въздуха, тъй като мръсните производства – коксохимическото и доменните пещи – не могат и няма да бъдат възстановени за работа, с което източникът на серни окиси и други замърсители на въздуха е спрян безвъзвратно.

Част от производствата, все пак, могат да бъдат пуснати в експлоатация - това са стоманодобивното производство и по-специално Пещ номер 3, Непрекъснатото разливане на стомана и Стан 1700, уточняват от банката.

С незначителен размер допълнителни инвестиции тези производства могат да бъдат стартирани, което ще осигури работа за приблизително 1000 души. Дали и как ще стане това е въпрос на преценка от страна на фирмата-купувач, изтъкват от ПИБ.

Банката е правила анализ на очакваните парични потоци и при двата сценария – действащо предприятие и ликвидация на активите, като и в двата случая нормата на възвръщаемост на инвестицията покрива в достатъчна степен риска от проекта.

Свързани компании:

ТБ Първа Инвестиционна Банка(FIB)

Кремиковци АД /в несъстоятелност/(4KW)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

13
rate up comment 8 rate down comment 3
FNM
преди 13 години
От *** съвсем за балъци ни взимат. Достатъчно факти бяха изнесени, за да се направи извода, че те седят зад сделката чрез своите хора от Надин. Вероятно след фалита на Надин и поемането на контрола върху него, Цеко и сие се чудят как да си възстановят отпуснатите кредити и може би са принудени да влезнат в този бизнес, което няма лошо ако го развиват, само се чудя обаче къде е банковия надзор и защо допуска поредната голяма експозиция към свързани лица. Но това явно е практика за БНБ, защото и при другите български банки могат да се дадат многобройни примери за финансиране на множество сързани лица без да се съобразяват с каквито и да е правила, което в един момент може да им изиграе лоша шега!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 1 rate down comment 2
FINTA
преди 13 години
И колко от тези заводи имат затворен цикъл на производство - от руда до краен продукт?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 4 rate down comment 5
jamiemirror
преди 13 години
Може да се окаже че нито ***, нито 26-годишния, нито Надин действат по своя воля. Смърди и то нависоко, на ниво правителствени далавери и БФБ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 3
Jimmy
преди 13 години
FINTA, милиарди викаш .... и това не го знаят нито Фьосталпине, Ворскла, Алселор, а го знаеш ти, а? ;-)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 5
пowerplus
преди 13 години
Това е пълна измама и фиктивен търг,как никой не щеше да го купи, никой чужденец ,никоя функционираща бг компания.Мда явно *** имат да избиват сериозни пари от дадени на завода кредити и го правят балъшката ,но дано не е с депозити на хора !!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 2
petiovi
преди 13 години
Как така вчера го купи младежа и днес вече банката е одобрила проекта за финансиране? Не го разбирам!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 3
FINTA
преди 13 години
Този завод няма алтернатива в Европа приятелю. Можем да станем почти монополисти и да се печелят милиарди.... Стига да има някой с нещо между ушите!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 4
krasus
преди 13 години
да ни понатрови още казвате -че и без това малко натрови .Почвата в околноста за нищо не става -няма и да става дълги години още
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 5
napoleona
преди 13 години
Повече от ясно е, че една част ще отиде за скрап. Това поне ще спомогне за връщане на парите за закупуване. От това ще се направят добри пари. по-важното е да се възстанови то комбината това, което все още може да функционира. С дейността на "Кремиковци" са свързани много хора и отрасли. Речни и морски пристанища, товарните превози на БДЖ....Тук не става въпрос само за 1000 души в комбината. Има много повече свързани с това производство. Дано успеят да пуснат пак мощностите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 4
napoleona
преди 13 години
Повече от ясно е, че една част ще отиде за скрап. Това поне ще спомогне за връщане на парите за закупуване. От това ще се направят добри пари. по-важното е да се възстанови то комбината това, което все още може да функционира. С дейността на "Кремиковци" са свързани много хора и отрасли. Речни и морски пристанища, товарните превози на БДЖ....Тук не става въпрос само за 1000 души в комбината. Има много повече свързани с това производство. Дано успеят да пуснат пак мощностите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още