Златен лев Холдинг АД няма да намалява капитала на дъщерното си Златен лев Трейдинг ЕООД, информира холдингът след решение, взето от Съвета на директорите, публикувано чрез БФБ-София.
Според ръководството след операцията може да се появи голяма загуба в баланса на Златен лев Холдинг, което няма да отразява действителното финансово състояние на холдинга.
Съветът на директорите реши да отмени изцяло първоначалното си решение, взето на 7 април 2016 г. за намаляване на капитала на дъщерното дружество Златен лев Трейдинг ЕООД. Холдингът искаше да понижи капитала на компанията близо 4,5 пъти - от 2,06 млн. лв., разпределен в 20 604 дяла от по 100 лв. всеки един, до 460,4 хил. лв., разпределен в 4 604 дяла от по 100 лв.
„Преоценката на активите на Златен лев Трейдинг би довело до формирането на значителен преоценъчен резерв като натрупаната загуба от 1 197 246 лв. към 31 декември 2015 г. може да бъде отнесена към този резерв и това би обезмислило намалението на капитала с цел отписване на посочената загуба“, пише в новото решение на ръководството.
„В същото време намаляването на капитала на Златен лев Трейдинг ЕООД с цел покриване на натрупана загуба ще доведе до формиране на голяма загуба в баланса на Златен лев Холдинг АД, което от своя страна няма да отразява действителното финансово състояние на холдинга и би засегнало интересите на акционерите“, допълва Съветът на директорите на холдинга.
От началото на 2016 г. акциите на Златен лев Холдинг поевтиняват с 20% до 0,568 лв. при 3,682 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании:


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?