Компанията за куриерски услуги „Спиди“ отчита силен ръст на обработените пратки, приходите и печалбата на индивидуална основа за 2021 г. Това се вижда от индивидуалния отчет на компанията, публикуван на сайта x3news.com.
За цялата 2021 г. „Спиди“ отчита 21,5% увеличение на приходите от куриерски услуги до 210 млн. лева. Международният пазар изпреварва заради засилената активност на онлайн магазините в страните от Централна и Югоизточна Европа.
Общите приходи на компанията, които включват дивиденти за почти 10 млн. лева през 2021 г. и 5,9 млн. лева други приходи (например наем на автомобили и подобни), възлизат на почти 226,4 млн. лева в сравнение със 184,5 млн. лева през 2020 г. Увеличението достига 22,7%.
Общите разходи за дейността на компанията са за 194,153 млн. лева към края на миналата година в сравнение със 156,829 млн. лева година по-рано, или с 23,8% повече на годишна база.
Основен тласък на разходите дава ръстът на разходите за подизпълнители и възнаграждения, които формират над 80% от оперативните разходи. Техният размер до голяма степен е обвързан с броя обработени пратки, поради което увеличението им е съизмеримо с увеличението на пратките. Превозените пратки през 2021 г. надминават 41 млн. броя, или с 10% повече от предходната година, отчита компанията.
Ръстът на разходите за подизпълнители и възнаграждения изпреварва ръста на приходите. По-големият дял на международните доставки води и до по-голямо увеличение на разходите за подизпълнители – с над 25% на годишна база, обяснява компанията. Същевременно увеличението на разходите за персонал – с почти 25% за година, се обяснява със свития трудов пазар.
Направените инвестиции в автоматизация на обработката на пратките водят до увеличение на производителността на служителите и частично компенсират растящите разходи за възнаграждения, посочва дружеството.
Разходите за външни услуги, в които влизат тези за подизпълнители, достигат над 108,4 млн. лева към края на 2021 г. при 87,7 млн. лева година по-рано.
Разходите за възнаграждения са за малко над 46 млн. лева за миналата година спрямо 36,5 млн. лева за предходната година, а за осигуровки са съответно 7,4 млн. лева и 6,4 млн. лева.
„Спиди“ отчита нетна печалба в размер на 29,98 млн. лева към края на декември 2021 г. спрямо 22,51 млн. лева към края на декември 2020 г., или с 33,2% повече.
Дружеството реализира интензивна инвестиционна програма през годината, като за 2021 г. инвестициите в дълготрайни активи са 29,5 млн. лева, от които 10,8 млн. лева в транспортни средства. Разширението на логистичните пространства добавя 6 млн. лева към активи с право на ползване. Реализирането на програмата за оборудване на основните хъбове с автоматизирани системи за измерване и сортиране значително увеличава инвестициите в машини, техника и софтуер – 12,6 млн. лева за полугодието, допълва компанията.
В последната година акциите на „Спиди“ поскъпват с почти 63%, а пазарната капитализация достига над 613 млн. лева.
Свързани компании:


Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
преди 3 години Това платена реклама ли е на компанията за куриерски услуги Спиди? Защото по обясними причини по време на пандемията силно нараснаха тези услуги. Тези на Еконт вървят преди Спиди, има и други такива компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар