Компанията за куриерски услуги „Спиди“ отчита силен ръст на обработените пратки, приходите и печалбата на индивидуална основа за 2021 г. Това се вижда от индивидуалния отчет на компанията, публикуван на сайта x3news.com.
За цялата 2021 г. „Спиди“ отчита 21,5% увеличение на приходите от куриерски услуги до 210 млн. лева. Международният пазар изпреварва заради засилената активност на онлайн магазините в страните от Централна и Югоизточна Европа.
Общите приходи на компанията, които включват дивиденти за почти 10 млн. лева през 2021 г. и 5,9 млн. лева други приходи (например наем на автомобили и подобни), възлизат на почти 226,4 млн. лева в сравнение със 184,5 млн. лева през 2020 г. Увеличението достига 22,7%.
Общите разходи за дейността на компанията са за 194,153 млн. лева към края на миналата година в сравнение със 156,829 млн. лева година по-рано, или с 23,8% повече на годишна база.
Основен тласък на разходите дава ръстът на разходите за подизпълнители и възнаграждения, които формират над 80% от оперативните разходи. Техният размер до голяма степен е обвързан с броя обработени пратки, поради което увеличението им е съизмеримо с увеличението на пратките. Превозените пратки през 2021 г. надминават 41 млн. броя, или с 10% повече от предходната година, отчита компанията.
Ръстът на разходите за подизпълнители и възнаграждения изпреварва ръста на приходите. По-големият дял на международните доставки води и до по-голямо увеличение на разходите за подизпълнители – с над 25% на годишна база, обяснява компанията. Същевременно увеличението на разходите за персонал – с почти 25% за година, се обяснява със свития трудов пазар.
Направените инвестиции в автоматизация на обработката на пратките водят до увеличение на производителността на служителите и частично компенсират растящите разходи за възнаграждения, посочва дружеството.
Разходите за външни услуги, в които влизат тези за подизпълнители, достигат над 108,4 млн. лева към края на 2021 г. при 87,7 млн. лева година по-рано.
Разходите за възнаграждения са за малко над 46 млн. лева за миналата година спрямо 36,5 млн. лева за предходната година, а за осигуровки са съответно 7,4 млн. лева и 6,4 млн. лева.
„Спиди“ отчита нетна печалба в размер на 29,98 млн. лева към края на декември 2021 г. спрямо 22,51 млн. лева към края на декември 2020 г., или с 33,2% повече.
Дружеството реализира интензивна инвестиционна програма през годината, като за 2021 г. инвестициите в дълготрайни активи са 29,5 млн. лева, от които 10,8 млн. лева в транспортни средства. Разширението на логистичните пространства добавя 6 млн. лева към активи с право на ползване. Реализирането на програмата за оборудване на основните хъбове с автоматизирани системи за измерване и сортиране значително увеличава инвестициите в машини, техника и софтуер – 12,6 млн. лева за полугодието, допълва компанията.
В последната година акциите на „Спиди“ поскъпват с почти 63%, а пазарната капитализация достига над 613 млн. лева.
Свързани компании:


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
преди 3 години Това платена реклама ли е на компанията за куриерски услуги Спиди? Защото по обясними причини по време на пандемията силно нараснаха тези услуги. Тези на Еконт вървят преди Спиди, има и други такива компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар