След продължили няколко месеца преговори за преструктурирането на Opel мениджмънтът и профсъюзите са близо до споразумение, предава Ройтерс.
"Ние сме близо до възможен край на преговорите", каза говорител на синдиката IG Metall в четвъртък. Преговорите обаче продължават да са трудни и могат да се забавят до петък сутринта. Източник от синдиката добавя, че компанията-майка на Opel - General Motors, упражнява натиск с цел да се стигне до споразумение до края на четвъртък. В процеса на обсъждане е и концепция за използването на германските заводи на Opel.
За момента Opel отказва коментар.
IG Metall и GM вече са се договорили по принцип за замразяване на уволненията в германските заводи от 2016 г. Производството на превозни средства в завода на компанията в Бохум с над 3000 служители ще бъде преустановено след тази дата. За част от работната сила там ще има работни места в завод за производството на части в града в Рурската област. Синдикатът настоява това да бъде гарантирано от GM под формата на писмен договор.
Засега остава неизяснен и въпросът какво ще се случи със заетите в завода в Рюселхайм, където е централата на компанията. През уикенда се появи информация, че американската компания-майка планира да изнесе цялата дейност от този град зад граница. От подобна мярка ще бъдат засегнати 700 работни места.
GM вече обяви, че при провал на преговорите мениджмънтът няма да се чувства обвързан с предложението производството на превозни средства в Бохум да бъде запазено до 2016 г., вместо до началото на 2015 г. Американският концерн се стреми да стигне до решение в четвъртък, за да гарантира на започващия работа от март нов нов главен изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман „максимално чист старт“.
Вторият по големина в света производител на автомобили GM попадна под силен натиск по време на обновяването на своите губещи европейски операции, откакто американският му конкурент Ford обяви затварянето на три завода в Белгия и Обединеното кралство с 5700 служители. След съкращенията Ford възнамерява да стане печеливша компания в Европа до 2015 г., припомня Ройтерс.
През изминалата година GM натрупа с марките си Opel и Vauxhall оперативна загуба от 1,8 млрд. долара, почти три пъти над загубата година по-рано. Подобно на френския партньор Peugeot и GM намали стойността на заводите и машините си в Европа – с 5,2 милиарда долара. Главният изпълнителен директор Дан Акерсън иска до средата на десетилетието да превърне Opel и Vauxhall в печеливши марки, а през настоящата година загубата трябва поне да бъде обуздана.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями