IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Burberry ще залага на Китай въпреки борбата на Пекин с показния лукс

Британската модна компания изрази притесненията си относно бъдещето на лукс бранша на най-големия световен пазар

15:06 | 17.09.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Продажбите на британската компания на китайския пазар са поставени на карта.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Продажбите на британската компания на китайския пазар са поставени на карта. Снимка: Ройтерс

Упражняваният натиск от китайското правителство върху пазара на луксозни стоки удари глобалното производство на луксозни продукти. Въпреки това Burberry остава уверена в потенциала на развиващите се пазари. Това заяви главният изпълнителен директор на британската модна марка Анджела Арендс пред CNBC по време на Седмицата на модата в Лондон.

През изминалата година китайската комунистическа партия започна репресивни действия срещу луксозните стоки и показната екстравагантност. Правителството забрани организирането на частни пищни събития, както и телевизионните и радио реклами на скъпи стоки.

"Не само Burberry, цялата индустрия бе засегната", отбеляза Арендс в понеделник. "Burberry обаче е единствената компания, която ясно обяви проблемите на целия сектор", посочи още тя.

Британската модна компания изненада пазарите през септември миналата година с новината, че очаква продажбите и печалбите ѝ през 2012 г. да се забавят и да останат под предварителните очаквания. Азиатско-тихоокеанският регион обхваща значителна част от продажбите на Burberry – 37% от реализираните приходи в размер на общо 2 млрд. паунда през фискалната година, която приключи в края на март 2013 г.

Независимо от това Арендс е убедена, че търсенето на луксозни стоки в Китай ще расте въпреки неодобрението на властите.

"Това е новата мода и ние залагаме на нея. Мисля, че хората забравят, че през следващата година 100 млн. потребители ще излязат от тази страна и ще пътуват до водещите пазари по целия свят", каза още Арендс.

"Всичко е, за да се предложи на китайския потребител крайната услуга, където и се намира. Ето защо ние инвестирахме във водещи магазини в развиващите се пазари, така че да можем да ги обслужим по-добре", отбеляза още тя.

В интервю за CNBC след шоуто на Burberry Prorsum Spring Summer 2014 тя отбеляза, че бутиковата марка няма да промени стратегията си в развиващите се пазари, въпреки икономическия спад в региона.

"Ние не променяме стратегията ни най-малко. Стабилността печели състезанията. Все още сме много фокусирани върху инвестициите за растеж в развиващите се пазари и в марката", добави Арендс.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:05 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още