IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайските марки настъпват в световните модни центрове

Европа ще е една от топ дестинациите за 94-те млн. китайци, които се очаква да пътуват в чужбина до 2015 г.

14:18 | 09.11.13 г.
Автор - снимка
Редактор
Китайските марки настъпват в световните модни центрове

Китайските купувачи, търсещи западен стил в гардероба си в изисканите бутици в Париж или Лондон, все по-често ще попадат на марки, които познават от родния си пазар, пише Bloomberg.

Shanghai Woo - китайския производител на шалове, планира да открие свои магазини в Париж, Лондон, Милано и Ню Йорк в рамките на идните три години. Bosideng International Holdings Ltd., която продава якета за 82 долара в Китай, отваря нов магазин на лондонската "Саут Молтън Стрийт". Листваната в Хонконг Trinity Ltd. пък тази година започна да продава мъжките си облекла с марка Kent & Curwen в Bloomingdale's в Ню Йорк. 

Популярността на западните марки сред китайските купувачи отдавна помага на компании като Nike и General Motors да правят по-добри продажби от азиатските си конкуренти в най-многочислената държава в света. Сега обаче местните фирми искат да засилят собствените си марки, като създадат магазини във водещите световни търговски центрове и позиционират продуктите си в холивудски хитове.

Китайските марки отдавна се свързват по-скоро с ниските си цени, отколкото с висшата мода. Сега те се стремят да променят този имидж на фона на все по-силната конкуренция на местния пазар от страна на международни гиганти като Hennes & Mauritz AB и Coach Inc.

Чуждестранните столици, които са традиционните крепости на фирми за луксозни стоки като Christian Dior и LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, стават все по-важни локации за продажби на китайски клиенти, които все по-често пътуват в чужбина.

Европа ще е една от топ дестинациите за 94-те млн. китайци, които се очаква да пътуват в чужбина до 2015 г., според McKinsey & Cop. Почти 1/3 от купувачите на луксозни стоки от тази страна ще пазаруват на Стария континент през тази година в сравнение с 1/5 за миналата година.

Китайските фирми искат да имат международно присъствие, защото "имиджът на марката на родна почва е трудно да се промени или да се подобри", коментира Дорийн Уан от Milward Brown China, която провежда годишни проучвания на марките. "Сега те имат възможност да променят нагласите на клиентите", допълва тя.

Някои китайски марки се надяват да се трансформират в международни имена. Stella International Holdings, която произвежда обувки за компании като Prada SpA, се опитва да разшири марката си в чужбина. Миналата година тя отвори бутик на булевард "Сен Жермен" в Париж, където продава свои модели на цени между 250 и 600 евро.

"Тъй като домът ни е Китай, клиентите там продължават да се основният ни фокус, но те не са таргетът, който имахме предвид при международната си експанзия", посочват от компанията. "Основният фокус на международното ни разрастване е да изградим глобална марка".

"Днешната мода се определя от Запада, като най-изисканите, най-модни и най-харесвани облекла идват от Ню Йорк, Париж", коментира Адам Сю от Booz & Co. "Не само Китай, но и голяма част от Азия гледа към Запада, когато става въпрос за мода", допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още